• Liindaa

Vad köper man till en farfar som fyller 90 år?

Min farfar fyller 90 år på söndag. Han har sagt att han inte vill ha något, men något litet vill jag iaf köpa. Min farmor dog för ett litet tag sedan och han är nu snart på väg att flytta. Vet inte alls vad jag ska köpa, en 90 åring har ju allt som behövs. Det måste vara något han kan använda nu, en fin bok av något slag.

Fick en tanke nu.. Hur vore det att ge honom en fin skrivbok och en fin penna och be han skriva ner viktiga släkt händelser och så. Han är en farfar som gärna vill berätta om saker, Storsjö-Ante har jag hört talas om många gånger.:)

Detta slog mig nu, det vore jätteroligt att ha en bok om när pappa var ung och om när farmor och farfar gifte sig och så..Som jag sedan kan få när han har gått bort. Fast då kanske han bara känner sig tvingad att skriva.. och kanske känsligt nu när farmor har gått bort.. En sån skrivbok kanske man kan ga han någon annan gång, fast man vill ju inte vänta för länge..

Har ni annars något förslag på någon bra bok eller så?

Ne jag vet inte, hjälp mig.:(

• Svar på tråden Vad köper man till en farfar som fyller 90 år?
  • susye

jag gav ofta mina farföräldrar o min mormor en korg med lite blandat gott i o det var alltid uppskattat

• jenni84

vi gör samma med min farfar och det blir lika lyckat varje gång....speciellt om hans kors ords pennor finns med hehe

susye skrev 2007-10-15 22:30:33 följande:
    jag gav ofta mina farföräldrar o min mormor en korg med lite blandat gott i o det var alltid uppskattat
  • missteddy

permation på en tidning

• Liindaa

Vi ska ut och äta på en restaurang på söndag, så det skulle vara jättebra med en pressent han kan öppna och inte behöver ställa in i kylen.

Jättesvårt att komma på något, 90 år är ju ganska speciellt. En sak känns konstigt..

Gu va svårt det ska vara..:(

• Liindaa

Kikade på korsords tidningar nu.. korsord löser han ofta. Kanske ska ge han en prenumenation på det. Vad tror ni? Blir de bra?

• missteddy
    Liindaa skrev 2007-10-15 22:53:08 följande:
    Kikade på korsords tidningar nu.. korsord löser han ofta. Kanske ska ge han en prenumenation på det. Vad tror ni? Blir de bra?
    det blir jätte bra är det inget hemma annars som han behöver ny telefon eller så
  • Liindaa

Jag vet inte, jag tror inte det..

Tror jag kör på korsords tidningar. Det fanns så att man kunde prova på 4 tidningar. Vill ju inte köpa en för stor present eftersom att han har sagt till att han inte vill ha något.

• seglare

kanske ett "tångbad" el dyl.
    Kanske inte nån aromaterapi utan nåt som passar nån äldre människa. Hör med nån "badanstalt".

Angående det med skrivbok så lät det som en bra idé vid ett annat tillfälle, fast varför inte en diktafon så han kan prata istället för att skriva. Äldre människor brukar både se dåligt och skriva dåligt.

lycka till!

• Liindaa

Ja det har du rätt i, man vill ju se vad han skriver.:)

Fast han kanske redan har skrivit ner, skulle inte bli förvånad. Vi har ett ganska ovanligt efternamn och kommer från en by, så han vill nog berätta om hur vi fick namnet och sånt. Jag skulle iaf göra det om jag var 90 år. :)

Svar på tråden Vad köper man till en farfar som fyller 90 år?