• Holmstedt

Dränera om hela/halva??

Har sökt men hittar inget, vet någon om man måste dränera om hela eller om det räcker med halva?? Har bara problem på en långsida o en kort sida??

• Svar på tråden Dränera om hela/halva??
  • MeNoLike

vi var nyss uppi ett husköp som sket sig.. och mäklaren och besiktningsmannen som vi hade i det sa att man ska göra hela huset.. om dte är nu det du skriver om...

Mamma till tvillingarna Maximilian & Timothy 070325
  • Plupp07

Vi dränerade om HELA huset i fjol.
    Vi hade också bara problem på ena sidan men det var inget snack om saken! Ska man gräva upp så är det lika bra att gör det ordentligt. Det vinner man på i längden, tro mig. Du blir nog inte så glad den dag du upptäcker att du måste dränera om andra halvan och grisa ner i trädgården igen.

TS: Har du några fler frågor om dränering så hör gärna av dig.

• abnocto

Vi dränerade tre sidor då vi har en stor altan utmed den tredje sidan. De sa att då skyddade det ändå och eftersom vi inte hade problem där så kunde vi vänta. Däremot tror jag man ska ta så mycket man kan för har problemen börjat så är säkert alla gamla dräneringsrör för gamla och behöver bytas. Fast visst, en sida är säkert bättre än ingen sida.

• Holmstedt

Tack tack för svaren.

(Plupp07)

Jag har säkert 1 miljon frågor eftersom att vi ska göra det själva förutom o gräva det lejer vi bort! Har du några andra tips??
    /Sanne

Svar på tråden Dränera om hela/halva??