Finsk Lapphund!
Någon mer som har Finsk Lapphund här???!
Vore kul att tjöta lite om dessa underbara varelser!!
Någon mer som har Finsk Lapphund här???!
Vore kul att tjöta lite om dessa underbara varelser!!
en fråga, många säger att dom är jätte skälliga, är dom det?
Är uppvuxen med Svensk Lapphund, och har nu en Finsk Lapphund/Alaskan Malamute tik på 8 år.
HejSvejs!!
Vi har 2 finska lapphundar & snart har vi 4.
Våra är inte skälliga, dom blir vad man gör dom till.
Det när vi som är ledare & lär våra hundar hur dom ska uppföra sig.
jaa, det var det jag misstänkte, har en granne vars hund skäller hela dagarna i kalix huset...sååå jobbigt och när jag frågade honom så sa han jaa tyvärr det tillhör den här rasen=(
Det var därför jag undrade.....
Jag har oxå en
Japp!!! Jag är en underbar liten Finsk Lapphundshane på 1½ år som heter Milo
Ang. att Finsk lapphund skulle vara skällig!? Snarare tvärtom måste jag nog säga!
Tjaaa...min åsikt om skällandet är att VISST det är en renvallare i grunden. Vallhundar KAN ha lite lättare för att använda skallet i vissa situationer. Men det är i allra högsta grad en uppfostranssak!!
Visar man från början att man inte accepterar det så blir det aldrig ett problem.
Vad kul att det finns fler Lappisar här!!! Finns det tom någon från Black Blossoms kennel eller var är ni ifrån???
Jäkligt fina vovvar måste jag säga.
Jag har en tik på ca 5 år. Elektra från Månskimrans och hennes mamma heter Black Blossom Miss Kiara. Bilder på min tik finns i mitt galleri.
Min dam hade lätt att skälla som liten vid minsta ljud men det får man ju fostra bort. Nu skäller hon endast när t ex det kommer någon/några till gården eller när det knackar/ringer på dörren men det har vi velat. Bra för människor att veta att här finns det hund!
Åh, jag älskar rasen! Min granne har en och den är såå vacker
Moi - Har du nåt kort på din Milo? Vet ju att Enigma var någorlunda lik Elektra men betydligt mörkare i sin färg för min är mer grå :)