• Anonym (frågan)

viste du eller inte?

de sägs att vissa känner att de är gravida innan de vet att de är gravida?? Finns det någon här som kännt så??  Finns det en inre intution som vi inte lysnar till? har du kommit på dig själv tänka "jag är gravid" och sedan varit det.. förre alla symtom som brukar komma. Fundersam

Å på samma sätt finns det ju de som inget vet och får sent i gravideteten veta att de väntar barn.. de måste va en märklig känsla..

• Svar på tråden viste du eller inte?
  • LindaSundberg

Visste inte så, men började fundera på midsommardan när jag drack och inget hände, kände mig bara konstig, så dagen efter tog jag testet och det var positivt. Kände igen känslan från sommaren för två år sen, då var det likadant nämnligen :)

• missmary2

Jag har aldrig varit så säker på att jag inte har varit gravid som de två gångerna jag har varit det, så jag har inte vetat alls...

• Lottis77

Håller med missmary2 - när jag varit övertygad om att jag inte är gravid, då har jag varit det.

Är det inte semester snart???
  • Pillemin

jag "kände" i kroppen att jag var gravid, innan jag tog testet och fick ett plus. även om jag blev förvånad, så kom det inte som någon överraskning direkt. svårt att förlara, men när testet visade postivit kändes det mer som "jaha, det visste jag redan!"

känslan var mycket fysisk, tex. i brösten och så. men den stkarkaste känslan var nog någon konstig magkänsla om att det var på gång.. ja, svårt att förklara (:

• Anonym

Jag bråkade som bara den med min man i en hel vecka innan jag gjorde gravtest. Det räckte med att han sa hej så började jag att bråka och var skitsur. Efter en vecka så märkte jag mitt betende och tyckte att det inte alls var likt mig så jag gjorde ett test då och de vart plus.

Nu tror jag att jag är gravid igen men har inte gjort något test.

• bara lilla jag

jag började misstänka att jag var gravid.. kände mensvärkar osv.. jag var dock inte helt övertygad om att jag var gravid då jag precis hade fått ett missfall ¨så jag antog att det bara var mensen som var på g.. men någonstans i mitt undermedvetna så var jag övertygad om att jag var gravid... Så jag slutade dricka alkohol och så och bara väntade...men kollade inte upp om jag var gravid förren långt senare.. första bm besöket visade att jag hade blivit gravid senare än vad jag hade kännt... men ul visade att jag hade varit gravid från och med den dagen jag började misstänka det.. jag var en månad längre gången än vad bm sa.. Jag tror dock fortfarande att jag är en vecka längre än vad ultraljudet säger.. är övertygad om att bebisen kommer en vecka tidigare.. men det visar sig inom en snar framtid :D har 5 veckor kvar nu (4 enligt mig) Så vi får se :D

• Spartacus

det fanns ingen större skillnad på skengraviditeterna jag haft och den riktiga... jag tror jag hade mer symptom när jag var skengravid faktiskt!

det som märktes mest var när jag grät och skrattade samtidigt, för säkerhets skull la jag av med både innan snus och alkohol vid första misstanken... någon vecka före bim.

bim-2 testade jag starkt plus

• Anonym (frågan)

jag fick en sådan "snuskig" känsla när jag fick masagei förra veckan den ploppade bara upp "jag är gravid" känslan är stark och kuslig.  har gjort ett test men det va  . bara att vänta till nästa mens ska komma.. vänta på att se om man är tottalt knäpp=) eller?!

När jag väntade tvillingarna va jag ovetande till kompisen sa.. du är kanse gravid, då föl poleten ner.. ja jag va gravid mitt huvud sa nej men kroppen ja! Men just nu vet jag inte ut eller in.. kanse längtan som spelar en ett sprat...

• maya70

Jag håller med Pillemin. Så här var det för mig med. När man väl gjort testet som visade + så vart det mer en bekräftelse på en känsla.

Pillemin skrev 2007-10-16 13:01:32 följande:
    jag "kände" i kroppen att jag var gravid, innan jag tog testet och fick ett plus. även om jag blev förvånad, så kom det inte som någon överraskning direkt. svårt att förlara, men när testet visade postivit kändes det mer som "jaha, det visste jag redan!" känslan var mycket fysisk, tex. i brösten och så. men den stkarkaste känslan var nog någon konstig magkänsla om att det var på gång.. ja, svårt att förklara (:
  • Bettanspettan

Jag "visste" alla tre gångerna innan jag plussade men jag är "pergopingla" så det var ju liksom det enda jag tänkte på runt dom veckorna...

• Anonym (frågan)

inga fler??

• Maroschka

Min senaste grav (slutade i MA) var inte så superplanerad. Vi hade bestäm t att vi skulle börja försöka månaden innan men la inte så mycket energi i det
    Hade inte det minsta symptom men det var en helg vi skulle dricka lite vin och mysa framför TV:n och det kändes bara inte rätt med vinet. Jag kund einte dricka det för det kändes fel. Nån vecka senare testade jag plus bara så där.

• Elsans

En kompis till mig kände att det var nåt där, fysiskt kände alltså inte psykiskt, ganska direkt när ägget hade fäst. 2v senare testade hon positivt.

• fimp

visste kan jag inte påstå, men när jag såg plusset på stickan blev jag inte ett dug förvånad. det kändes som "old news"

• Elsans

läste ts noggrannare och såg att du menade psykiskt kände, inte fysiskt...

• Anonym (frågan)

någon mer??!!

Svar på tråden viste du eller inte?