• jordnöten

Mat efter dopet - smörgåstårta till vuxna, vad till barnen???

Tänkte bjuda på smörgåstårta efter dopet. Men det brukar ju inte vara så populärt bland barn...Men vad kan vi ha till barnen?? Inget varmt...Helst något som kan fixas i förväg och bara ställas fram.

tacksam för hjälp med tips!!

• Svar på tråden Mat efter dopet - smörgåstårta till vuxna, vad till barnen???
  • Hannah76

För stekta prinskorvar i minikorvbröd? De behöver ju inte vara varma.
    Annars går det ju fort att koka upp vatten i en kastrull, ta av från plattan o i med varmkorv -klart.

• lugnåsbo

jag skulle nog bara gjort några vanliga smörgåsar, som tekaka med ost eller skinka o så.
    Ibland äter fler barn än man tror smörgåstårta

BF 080412
  • Runguska

Vid ett dop jag var på fanns det glasstårtor vilket var populärt. Vill man dock ha något lite nyttigare är ost/skinkmackor ett annat bra alternativ. (De går ju att variera med allt från franskbröd till baguetter och grovt rågbröd för allas smak)

• lugnåsbo

eller kanske kalla grillspett med köttbullar o prinskorv på + några mackor för dom som vill..

BF 080412
  • Lady Bling

Pastasallad med lite smått och gott i. Skinkbitar, majs, ostkuber osv. Pasta brukar ju gå hem bland barn.

• 2bmamma

Grillspett med köttbullar, gurka, körsbärstomater och ostkuber kanske?
    Små snittar med "barnvänliga på lägg".

• Joje

Vi hade pizzabullar och kycklingsallad.

• Skogshallon

Hade tänkt göra tekakor med typ köttbullar eller ost- och skinka på som alternativ till smörgårtårtan på dotterns dop, men det behövdes inte då de barn som kom faktiskt tyckte mycket om smörgåstårtan. Minstingen som kom var två år.
    Men jag hade nog gjort såna smörgåsar ifall det andra inte hade passat.

Svar på tråden Mat efter dopet - smörgåstårta till vuxna, vad till barnen???