• livetlilla

    Någon som varit på aurorasamtal i GBG?

    Och som skulle kunna tänka sig att berätta sina erfarenheter...? Vad som hände/sas på första träffen? Positiva/negativa erfarenheter? Allt som kan vara "bra" att känna till inför besök där...
    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Någon som varit på aurorasamtal i GBG?
  • Dr A

    hej lillalivet! jag går hos aurora på östra och är hittills nöjd (har bara varit två gånger). det känns som att man blir tagen på allvar.

    du behöver inte förbereda dig, bara kom dit och berätta om din rädsla. första gången får du antagligen berätta och gråta ut. sen beror det ju på din bakgrund och rädsla, vad som händer i kommande samtal.

    jag överväger t.ex. kejsarsnitt (har fött vaginalt en gång) så nu har jag fått i "hemläxa" att göra en lista med för och emot kejsarsnitt. en väldigt konkret uppgift.

    hoppas att du blir nöjd med samtalen och sedan även med din förlossning!

  • vittis

    Hej!
    Jag har oxå varit på aurora (östra)
    Fick träffa en jätte trevlig läkare, först fick jag berätta en massa om varför jag e rädd och sen komma med förslag på hur jag vill ha min förlossning, Jag va tvungen att träffa henne några gånger sen blev jag lovad att få mitt snitt. ( om inget annat händer på vägen)

    Vill du ha kejsarsnitt?

    Jag va tvungen att födda normalt pga komplikationer, men den förlossningen gick jätte bra (för mig) Nu e jag gravid igen och vill inget annat än att födda normalt, e inte alls rädd längre.
    Jag fick så mycket hjälp att det gick kanon bra.

  • livetlilla

    Vad skönt att höra att ni upplevt att ni fått bra stöd och hjälp! Hoppas att det går bra för er båda med kommande förlossningar (hur de än kommer att gå till) och bebisar!

    Har varit på första besöket nu, blev också tillfrågad varför jag är rädd, men hann inte svara så mycket innan tårarna började spruta och min sambo (och blivande pappan) som var med fick ta över berättandet. Blev lovad att få ett snitt efter ca 25 minuter (ska dock komma på läkarbesök och fler besök hos aurora-bm) och det är en sån otroligt stor lättnad!

    Återigen tack för era svar!
    Kram på er!

  • blivandeförälder
    Hej!

    Är det någon som har erfarenhet från Sahlgrenskans aurora-mottagning nyligen? Vi ska få vårt barn i september och kan välja mellan aurora på Östra och i Borås. Vi är inne på kejsarsnitt pga min sambos enorma förlossningsrädsla men vi vet inte vilken mottagning vi ska välja för att slippa tjata och övertala om det precis hela tiden.

    Någon som har erfarenheter?

    Mvh
Svar på tråden Någon som varit på aurorasamtal i GBG?