Taco fisk recept tack :)
Hej,, har läst här att en del gör taco fisk.. o tänkte praov.. Hur gör ni eran??? Jag har torsk block, creme fraich, tacko kryddaor .. purjo.. Nån som har nåt bra recept????
Hej,, har läst här att en del gör taco fisk.. o tänkte praov.. Hur gör ni eran??? Jag har torsk block, creme fraich, tacko kryddaor .. purjo.. Nån som har nåt bra recept????
Det skall bli intressant o höra. Något nytt för mig.
Hej har inte provat men kolla in www.santamaria.se jag tror att dom har ngt recept på fisk
jag har panerat fisk m krossade nacho chips det vart ganska gott
Jag tar ett paket torsk och lägger i en form. Över häller jag en blandning av grädde, mjukost och tacokryddor (som jag värmt i en kastrull). På det har jag krossade nachos och sist riven ost på toppen
Eftersom jag aldrig använder recept (har dessutom tappat detta) så har jag inga mått......kör på en höft
Men det är helt underbart gott......potatismos till
Glömde.....salt peppar och en klick smör på e ett måste innan man häller över gräddblandningen
Åh tack för era svar.. Jag ska nog göra nån blanding av dessa recept.. har ju ingen grädde utan creme fraich o så tänkte jag purjo.. o sen vill min man har ris till.. så vi får se hur de blir
Tacofisk
Ingredienser
4 port
600 g fiskfilé, t ex torsk
1 tsk salt
2 1/2 dl Kelda mellangrädde
1/2 dl tacosås, medium eller hot
2 dl Arla Köket riven ost texmex
15-20 tortillachips
Gör så här
Sätt ugnen på 225°. Tina fisken om den är fryst. Salta och vik ihop fiskfiléerna om de är tunna. Lägg dem i en smord ugnssäker form. Blanda grädde, tacosås och ost. Häll över fisken. Krossa chipsen och strö över. Stek fisken i mitten av ugnen ca 25 min. Servera med kokt potatis eller ris. Tips Servera med en extra klick hot tacosås.
Detta receptet kör jag alltid. Supersmarrigt.