• Pepparkakan06

boende i thailand

Hej!
    Jag och min sambo har precis beställt en resa till phuket, dock endast flygstol.

Tänkte höra om det är någon som har varit där och vet om det är lätt att hitta boende?

Undrar även vad priset brukar ligga på?

• Svar på tråden boende i thailand
  • Gemini1

Nu har jag inte varit i just Phuket men jag tvivlar på att det skiljer sig nämnvärt från andra populära delar av Thailand.

Boende är mycket enkelt att få tag i på plats, undvik att beställa boende på flygplatsen i Bangkok då priserna inte är de bästa oavsett vad de säger =) Lyssna inte heller på att det är fullt överallt och den enda möjligheten är att boka via dem.

Tyvärr har jag inga priser i huvudet, det skiljer ju en hel del beroende på vilka krav man har. Lycka till!

• Tessiie

Det är relativt lätt att få tag i boende i Phuket, beror också lite på när ni tänkt åka. Under jul och nyår är det dock ganska svårt. Priserna varierar rätt rejält beroende på hur ni vill bo. Enklare boende går på ca 200-300 kr och dyrare alltifrån 900 kr och uppåt.

Det finns massor med fina hotell i Phuket där standarden är hög, men även enklare och billigare boende utan faciliteter.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Tindra & Casper är mina sötisar ♥¸.?°´¯) ♥
  • Elli47

Vi bodde på Anan House i Karon, det saknades restaurang och pool men vad gjorde väl det, restauranger fanns inom krypavstånd och till havet var det inte alls långt! Kostar 800B per natt ifall det inte har blivit dyrare nu.

Svar på tråden boende i thailand