• annex

Hjälp! någon som minns Zelda till nintendo?

Köpte ett zela till mitt gamla nintendo, men en sak jag inte minns.
    täntke om någon kunde hjälpa mig
    Vart får man flotten?
    o finns det fler än 1 ställe där man kan hämta så man får många hjärtan ( fler liv) , har hittat det stora hjärtat på 1 ställe men kommer inte dit utan flotten, eller??

• Svar på tråden Hjälp! någon som minns Zelda till nintendo?
  • mama79

Zelda som är så roligt!!
    Dock var det en stund sen jag spelade det...
    Flotten har jag för mig att du får i en av banorna. Behöver man inte den för att nå fyran? Då borde den finnas i trean. Och har du fått stegen så vet jag att det finns ett hjärta längst ut vid vattnet till höger av spelplanen.
    Blir nästan lite sugen på spelet igen Glad

Vill du så går det ju att söka på en walkthrough för spelet, då får du nog reda på det mesta!

Ha så roligt!

♥ Min älskling ska bli storebror ♥ Bebis i vecka 27♥
  • annex

ja, det är så kul 
    köpte det på tradera förra veckan.  men kommer inte så långt när man bara har 3 hjärtan.
    det är till vänster vi hittat hjärtat. men når det inte
    Har inte fått en stega heller.  vet du på ett ungefär vart man får den? eller om man köper den?

• mama79

Jag är rädd för att du måste ta allting i sin ordning, det är liksom upplagt så och blir nog svårt annars...
    Från början går du upp och åt vänster, då kommer du till vattnet. Följ vattnet uppåt på högra sidan och du kommer till en lång bro, där ligger första banan. Börja där! I varje bana får du ju en skatt och ett hjärta när du klarar bossen.
    Börja så så får du se om det går bättre! Du köper inte stegen, den hittar du som det mesta annat du behöver.

Lycka till!

♥ Min älskling ska bli storebror ♥ Bebis i vecka 27♥
  • annex

oki,  då går vi o försöker klara första banan  igen  :)
    tack så mycket för hjälpen 
  • annex

någon som vet vart level 2 finns??
    tycker jag bara går runt o runt.
    3,5,8  har vi hittat

• annex

någon som vet en sida på svenska?
    Är rätt kass på engelska

• mimi66

Det finns på svenska längre ner på sidan som Prinsessan Zelda länkar till

• mama79

Hur har det gått med spelandet?
    Jag hittade faktisk lite gamla kartor från spelet, men jag antar att det är lite för sent nu...

♥ Min älskling ska bli storebror ♥ Bebis i vecka 29♥
  • annex

Hej!
    Det går fint
    Har fått en jättebra karta, men försöker inte titta för mycket på den   men det är svårt =)
    Var nog på level 5 el 6 då min dotter drar i kontrollsladden o får ner hela spelet på golvet, då försvinner allt som var sparat så bara att böörja om från början, då gav man nätan upp hoppet men nu är jag tillbaks  

• mama79

Va bra! Lite synd bara att man inte kan spara som på de nya spelen. Speciellt om man har en busig dotter hemma Tur att det höll i alla fall
    Lycka till i fortsättningen

♥ Min älskling ska bli storebror ♥ Bebis i vecka 29♥
  • annex
       Tack Tack
    Får se om det hinns med att spela lite i helgen.
    Dör bara i Level 6   men SKA klara det!!
  • Stolt Farssa

O en till nästan lika snabb!
    video.google.com/url&esrc=gvre&ev=v&len=1946&q=NES%2Bzelda&srcurl=http%3A%2F%2Fvideo.google.com%2Fvideoplay%3Fdocid%3D5245277851446670151&vidurl=%2Fvideoplay%3Fdocid%3D5245277851446670151&usg=AL29H22iYBY2kbFSceh_AwEaFh9hjZsayw

• klurifax

Åhh vad jag blev sugen på Zelda nu!!! Bästa spelet någonsin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden Hjälp! någon som minns Zelda till nintendo?