• Fagerholm

katt som nyser.....

Har min första kisse och hon har på sista tiden börjat gå och nysa mer o mer är det nått att oroa sig för eller är det normalt?

Ibland är det 1-2 nysningar men ibland oftare nu är det ganska många i rad ungeför som en människa som är förkyld men hon har inga förkylningssympton i övrigt bara nyser....

• Svar på tråden katt som nyser.....
  • Annettiz

jag har 2 katter och ena nös jätte mycket förut. det vara bara en period men jag blev också lite orolig, men som sagt, det gick över.
    kanske dom är lite förkylda men det enda som visar sig är nysningarna.. vänta lite och se om det går över!

• skorpionen80

Har hon nosat på dammiga ställen kanske? Om hon är vaccinerad bör det inte vara någon fara. Jag antar att hon är pigg och "som vanligt" i övrigt?

• Maddiss

Hon kan vara allergisk mot något bara, tex mot kattsanden.

• Fagerholm

hon har haft samma katt sand länge o den dammar inte pga av att jag mår dåligt av sån, men det verkar ju va en period nu som går över då för hon är vacinerad och innekatt men hon har varit mer ute på balkongen nu så hon kanske blivit lite små förkyld av kylan då....

• Maddiss

Kan de bli förkylda som vi människor tro? Har aldrig stött på det, men du får försöka ha henne inne i värmen nu då. Har du inte skaffat något nytt som hon kan ha blivit allergisk mot?

• mina små kämpar

mina katter nyser en hel del. har 2 st innekatter och båda är vaccinerade, kanske beror på att jag har dammigt dom är ju gärna på så mycket konstiga ställen haha

• Maddiss

Skulle ju inte vara konstigt om de nyser om man har dammigt, de är ju rätt nära golvet och går på konstiga ställen som sagt.

• Fagerholm

Nej inget nytt så men vi har precis flyttat så kanske är nått i den nya lägenheten då hon reagerar på..... ananrs vet vet jag inte. Har rent hemma eller städer i alla fall noga en gång i veckan som de flesta så borde inte va det. Ja hon vekar bättre nu i alla fall så tur det

Svar på tråden katt som nyser.....