• minke

Luktar bittermandel om kisset

När jag byter min sons (9 veckor gammal) blöjor luktar det typ bittermandel, någon som vet varför det gör det?

Han kissar ganska mycket, nästan mer än innan. Dessutom har han bajsat jättelöst och mycket, tre gånger sen i går kväll. Innan dess har bajset varit lite lösare än vanligt i ca 5 dagar. Han har även spytt lite mer än vanligt (han brukar nästan inte spy något alls), alltså det har varit ganska stora spyor. Vi misstänker att han är allergisk mot komjölksprotein då han även har haft en del röda prickar den senaste veckan, kan kisslukten i sådana fall ha något med detta att göra?

Han verkar inte må dålight annars, han är vaken o pigg och leker en massa...

Skulle bli jätteglad för all hjälp!

• Svar på tråden Luktar bittermandel om kisset
  • Norrlandsmorsan

maten har ökat och den lilla kissar mera ....
    lukten kan komma ifrån blöjan men kan även vara uinvägsinfektion..
    Kolla på BVC

När bebisarna är några månader kan det komma värsta bajsbomber ..faktiskt ända upp till axlarna.

Behöver inte alla vara nån form av allergi ..

Prova att byta vällingsort om du inte ammar ,ammar du så kolla ´vad du äter för mat ...om det blir någon form av reaktion

Vad skönt att han är pigg och glad i övrigt

• minke

oj...urinvägsinfektion låter inte bra! Vi har tygblöjor, så jag tror inte dte är blöjan som luktar :(

Jag håller på och utesluter mjölk från min kost nu och prickarna, spyendet har gått över och han bajsar inte lika mycket längre iaf

Nä, men jag ringer BVC imorrn, helt klart
    Tack för hjälpen!!

Svar på tråden Luktar bittermandel om kisset