-
-
Svar på tråden SPEX behöver jag hjälp med.. ska ha en stor fest och har inga ideer.. kan ni ni hjälpa mig :S
-
skulle kanske skriva här med.. det är en fest till många jag inte känner och det är inom skolan.. hade blivit superglad för ideer.. och jag ska ha festen snart så det hade varit bra med snabba ideer.. tusen tack på hörhand
-
Vad hade du tänkt dig, typ lekar? Med eller uten alkohol?
Hur många pers? -
vi kommer vara ca 50 pers.. och det kommer finnas alkohol i små mängder =)
-
Man kan leka med kortlekar, kan vara svårt när man är många men det är kul.. varje kortlek representerar ett "uppdrag".
Typ dricka x antal klunkar, nämna namn på 5 personer i rummet, Blanda en drink till personen som sitter på ens vänstra sida...
Balanslekar brukar funka när man druckit lite..
Ägg på sked, innan du balanserar iväg ska du svepa ett glas med bål, en bra "isbrytarlek"
Man kan hoppa över ägget och stoppa penna i flaskan i stället, knyt ett snöre runt midjan, med en penna hängande där bak..
Man kan skriva alla namn på lappar, sen få alla dra ett namn, ta reda på fem saker om personen och sen ska andra gissa vilken person man beskriver..
-
"Spring- och- hämta-lek" funkar ofta. Börja med åtta personer. De ska hämta någon som ... typ har blå ögon. Den som kommer sist tillbaka åker ut, och de sju som är kvar byter plats med de som de hämtat, så dessa får leka nästa omgång. Snart har ganska många varit med.