• Nuffelina

Matiga sallader till jobbet?

Maken: "Kan du inte komma på några nyttiga sallader som jag kan ha med till jobbet om dagarna?"
    Jag: "Visst..."

Så, är det någon som har några bra idéer på några mättande sallader som passar bra i en matlåda? :)

• Svar på tråden Matiga sallader till jobbet?
  • 061104

Isbergsallad
    Tomat
    Gurka
    Ärtor
    Grillad kyckling
    Ris

Den e jätte mättande & god, muuums! Självklart kan man välja andra grönsaker i om man vill det.

• Kenzie

Quinoa eller bulgur
    Tonfisk, kyckling, räkor, rostbiff etc
    Tomat
    Avocado
    Fetaost
    Paprika

Älskade Theodor 060329
  • Mozarts Nachtmusik

ja e svag för pastasallad med fetaost =)=)

Det är en olycka när folk varken har förstånd att tala, eller omdöme att tiga
  • Ellah

Tacosallad!

Blanda en sallad med det ni gillar ha till taco - sallad, gurka, tomat, majs, rödlök, avocado, riven ost tex, lite bönor kan man ha i för att det ska bli mer matigt. Vid sidan om, i påsar/burkar för sig, kan du packa köttfärs/kyckling som han sedan kan värma, och nachos att ha till (man kan krossa dem och ha dem i salladen) samt salsa/tacosås. Lite bökigt att packa i olika påsar/burkar men det är gott och mättande.

Annars brukar jag ha;
    Tonfisksallad - kall mosad potatis i botten (man kan ju ha ris eller pasta men denna har jag hakat upp mig på) som vätts ner med en vingrettedressing, sedan sallad, oliver, tonfisk, ägg, harricot verts, tomat, gurka, ev majs.

Svar på tråden Matiga sallader till jobbet?