• Stanna

ROVER 75 + barn

Är det någon därute som har en Rover 75? Vi är lite intresserade av att köpa en och ha som andrabil, men vi undrar över några saker. Hur är det med storleken på bagaget? Får man in en barnvagn? Går det att ha barnstol i baksätet eller är det för trångt? Andra synpunkter mottages givetvis också!

• Svar på tråden ROVER 75 + barn
  • Gorban

Eftersom Rover gick i konkurs för några år sedan så finns det ingen generalagent i Sverige men det finns verkstäder som kan Rover och reservdelar finns fortfarande. Frågan är bara hur länge? Rover saknar antisladd.

Men Rover 75 fick bra kritik när den kom och är ingen dålig bil. Det finns gott om billiga exemplar på grund av det jag skriver ovan. Så man kan få mycket bil för pengarna. Men kolla upp att ni har en bra verkstad i närheten som kan Rover.

Kollade på Blocket och det finns några stycken till salu.

• Master J

Rovers vara och inte. Personligen skulle jag med glädje köpa en begagnad Rover. Mycket på grund av märkets ursprung kan jag garantera att reservdelar kommer att finnas lätt åtkomliga en mindre evighet framöver. Att dessutom beg-kvaliten på dessa bilar visat sig vara betydligt högre än hos normalbilen talar sitt tydliga språk.
    Rover har alltid och kommer alltid vara ett bilmärke förknippat med hög kvalitet...
    Om ni köper/köpt o har problem, hör gärna av er.. Mekar gärna Rover...

• Master J

PS, med all säkerhet kan ni montera barnstol i baksätet... Huruvida barnvagnen får plats i bagaget det måste ni själva kolla.

Svar på tråden ROVER 75 + barn