• ModerBlå

När börjar barn svettas?

igår hade vi barnkalas för vår 8-åring. Bland barnen kom en klasskamrat till vår flicka och hon är lite små mullig. Men till saken hör att hon luktade FRUKTANSVÄRT mycket svett. När börjar egentligen barn att lukta svett? Alltså verkligen LUKTA som en vuxen kan göra.
    Våra barn har då aldrig luktat svett. Och visst den småmulliga flickan hon är ju ett bevis på att barn kan lukta svett i tidig ålder men det måste vara extremt tidigt eller??????

• Svar på tråden När börjar barn svettas?
  • ModerBlå

Helmic

Oj...tack för ditt snabba svar Jag hoppas att våra flickor blir åtminstone 12 år innan dom hamnar i puberteten.
    Jag tycker synd om flickan som var hos oss på kalaset nu när jag läst artikeln.

• Morbid Mistress

Ett tips kanske skulle vara att prata med hennes föräldrar för det är ju inte kul för henne att lukta illa. Det räcker ju att hon tvättar sig, byter kläder och använder deo.

• ModerBlå

Helmic.

Ja tyvärr är hennes föräldrar lite ...hum vad ska jag säga.....efterblivna. Dom har nog ingen förståelse för det här. Flickan är väldigt "efterbliven" själv. Och hon klarar inte den sociala biten medandra barn. Flickan ville inte vara med och leka med dom andra barnen utan var hela tiden med mig i köket. Jag försökte och dom andra flickorna med. Tillslut så började hon rita tillsammans med en annan flicka. Hon är väldigt speciell precis som sina föräldrar och hon har 7 syskon. Man kanske skall ta det med fröken i skolan istället???

• Morbid Mistress

Stackars tjej. Nåt måste ju göras för henne om inte föräldrarna kan så hennes lärare kanske vore en bra början.

Nu är det ju svårt för mig som aldrig träffat henne att spekulera men är det ngt fysiskt fel på henne eller han hon inte fått lära sig det "sociala" språket av föräldrarna?

• Oma

Efterbliven?? Har hon ett funktionshinder eller har hon i allmänhet inte lärt sig det sociala samspelet?

• ModerBlå

Oma

Det sociala samspelet kan man väl säga......hon har inget funktions hinder.

• Oma

Skriv då inte efterbliven är du bussig, det förknippas med något helt annat.

Svar på tråden När börjar barn svettas?