• Mian79

Känns som mensvärk, är i vecka 25 - vad kan det vara???

Hej,

är lite orolig för sedan igår morse har jag känt värk i magen, det känns som mensvärk ungefär. I livmoder- och bäckenområdet, strålar ut lite i svanken, men framförallt i (vad jag tycker känns som) livmodern. Det är inte skarpa hugg utan mer tung molande värk som kommer och går av och till. Som mensvärk helt enkelt.

Känner bebisen sparka på som vanligt så han/hon verkar ju må bra. Är det någon som vet vad det kan vara? I början av graviditeten hade jag lite mensvärksaktiga smärtor som BM sade var växtvärk.

Hoppas att någon kan hjälpa mig, är lite stressad över vad det kan vara.

Mian

• Svar på tråden Känns som mensvärk, är i vecka 25 - vad kan det vara???
  • mammaEmma

Det är nog bara kroppen som förberder sig för förlossningen. Även om det är långt kvar så fungerar kroppen så.
    Jag känner själv av att livmodern drar i hop sig, är i vecka 23.

Jag kommer visseligen inte exakt hur det var vid min första grav. men denna gången känner jag igen "vad som händer".

• Mian79

Det kanske kan vara det. Men ska det hålla på och göra ont så länge? Känns som om jag har haft mensvärk sedan igår morse.

• Jen80

JAg har ofta som mensvärk. Inte skönt alls. Men det är väl bara växtvärk som Sugarbaby skrev.
    Jag har haft så från och till sedan jag blev gravid. Vissa dagar har jag jätteont, medan jag ibland inte känner det på någon vecka..

• Trixan

Åh det är det jag också har mensvärk är i vecka 22. Blev jätte orolig. Men min BM säger att nu växer bebisen mycket och klart att ska töja ut sig etc. Kram

Svar på tråden Känns som mensvärk, är i vecka 25 - vad kan det vara???