• Anonym (undrar)

Amma efter bröstförstoring?

Jag har ammat min dotter i snart ett år nu och brösten har nästan förvunnit helt, och är jättefula Jag har nästan bestämt mig för att fixa till brösten när jag har slutat amma, jag är bara 20 år så det är inte kul att se ut så här  
    Men jag undrar hur det blir om jag får fler barn i framtiden nån gång, kommer jag kunna amma dem om jag har förstorat brösten? är det någon skillnad på koksalt och silikoninlägg?
    Kan man amma om man skulle plocka ut inläggen?
    Nån som vet??

• Svar på tråden Amma efter bröstförstoring?
  • superanna

mjölkgångarna påverkas inte alls vid en bröstförstoring så du kan absolut amma även efter en bröstförstoring. inga problem.

• bebban20

det är lugnt, iallafall om man lagt bakom bröstmuskeln

• getingmidja

Har en polare med fejktuttar som ammar, det går hur bra som helst.
    Tror det är vanligast med inlägg av silikon (geléhallontyp), det sade iaf plastikkirurgen jag träffade förra veckan.

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • Anonym

jag har koksalt i mina bröst,efter jag hade ammat min son ändrade dom sig jätte mycket,inte alls lika fina längre,tråkigt när man betalar så mycket!Kirurgen sa att dom kunde ändra sig lite,men så här??!!Det bästa e nog att vänta till du fått alla barn du vill,men jag vet inte hur det e med silikon o gele kanske inte ändrar sig alls.lycka till!!

• Anonym

jag har silikon av en ganska liten storlek (275 ml) och mina ändrade sig inte alls efter att ha ammat ett år. det brukar vara så att om man har tagit en stor storlek ändrar de sig lättare då det varit mjölk i dem för då har de ju varit så megatunga för vävmaden att hålla upp.

om man gjort operationen tätt ( närmare än ca 1 år) innan amningen så kan man får extra mycket bristningar när man får mjölk i brösten eftersom skinnet "så nyligen" töjt ut sig för bröstförstoringen.

• Anonym (undrar)

Tack så mkt för era svar!

vet någon hur länge man borde vänta efter man har slutat amma innan man gör en operation? och nått tips på nån bra klinik?

det här med att vänta tills man har fått alla barn är väl egentligen bäst, men jag är inte tillsammans med pappan längre och har ingen kille nu så det skulle kunna dröja 15-20 år innan jag får fler barn om jag ens får några, man vet ju aldrig sånt

• Anonym

mina tuttar ändrade sig inget efter grav och ammning, jag lade in 400 i varje

Svar på tråden Amma efter bröstförstoring?