• lakritsa

Svullet finger och gul fläck

Mitt ena langfinger har 3 ggr de senaste manaderna svullnat upp till dubbel storlek, blivit helt stelt (har inte gatt att böja alls)och gjort JÄTTEONT. Mellan de ggrna har en av lederna i fingret varit lite svullen och öm.. Jag förstar inte vad detta kan bero pa....är det nagon som har nagon aning om vad det kan vara?
    Jag har inte skadat fingret pa nagot sätt, det vet jag. Nu senaste ggn det svullnade(i förrgar)kom det samtidigt som jag blev förkyld, men det har väl knappast med saken att göra.
    Dessutom har det dykt upp en gul fläck pa ena bröstet, stor som en enkrona, nagon som har haft liknande?
    Skall tillägga att jag är gravid i 6te veckan.
    Konstiga krämpor...
    Nagon som vet vad det kan vara?

• Svar på tråden Svullet finger och gul fläck
  • krakel

Ja du jag skulle ringa MVC och hör eller sjukvårdsupplysningen..

är det rött?? värmeökat???

• lakritsa

Inte rött eller speciellt varmt, bara stort och ont och stelt. Jag ska till läkare nästa vecka, far ta upp det da. Eller sa ringer jag innan dess, bor utomlands men jag kan ju ringa MVC i Sverige iallafall!

• lakritsa

Nagon annan som vet vad det skulle kunna vara? Det kan väl inte vara ngn form av reumatism...? Hoppas verkligen inte det

• dålli

ibland har du prickar och ibland inte på dina bokstäver. varfördå? nu blir jag nyfiken.dina fingerkrämpor vet jag dock inget om tyvärr.å inte gula fläckar heller. :)

• Esterella

Den gula fläcken på ditt bröst kan väl vara en pigmentsfläck.
    Jag fick det när jag väntade min första, inte gul men iaf.

Cogito, ergo sum
  • lakritsa

Tack för era svar!
    Dålli: På jobbadatorn kan jag få fram ett ö men inte å, om du tittar på min text igen så ser du att det är just ringen på bokstaven å som fattas. Nu skriver jag på min svenska, med både å,ä och ö!
    Esterella: Jo kanske är det en pigmentfläck, men gul? Knallgul verkligen...

Jag får helt enkeltfråga om mina krämpor hos läkarn nästa vecka, svullnaden i fingret går inte ner...

Svar på tråden Svullet finger och gul fläck