• Indiansommar

Ringa till Finland

Har ni tips på hur jag ska göra för att ringa så billigt som möjligt till Finland? Helst hur jag ska göra för att det ska bli så billigt som möjligt för oss båda, vi har båda mobiler. Vet att det finns någon form av telefonkort som gör att det blir billigare att ringa med mobilen utomlands.

Någon som kan hjälpa mig?

• Svar på tråden Ringa till Finland
  • samvik

om du har bredband ladda ner Skype (gratis). Du kan ladda ditt skype-konto och ringa världen över till pris av lokalsamtal (till fast telefon). Har ni båda bredband ringer ni gratis till varandra. funkar hur bra som helst! Du behöver: bredband och ett headset

• Indiansommar

Ja, jag har bredband. Fast jag vet inte om min vän i Finland har det. Får kolla det!

Fler tips??

• samvik

även om din vän inte skulle ha bredband kan du ringa till henne väldigt billigt via skype till hennes fasta telefon. kostar 1 EUR/timme! Hela min släkt bor i Italien/Tyskland och jag lyckadas sönka mina telefonkostnader betyyyydligt

• samvik

nej, det är du som betalar 1 EUR/timme. Den som ringer upp betalar -som helt vanliga telefonsamtal. kolla på www.skype.sem jag kan verkligen rekomendera skype-och det är förresten helt lagligt

• samvik

precis, den som blir uppringt betalar ingenting -som ett vanligt telefonsamtal

• loijsan

comviq amigos??? jag ringer till storbritannien för 50öre minuten.

• Dessie

Vi har en stuga på Åland (=tillhör Finland) och när vi ringer dit när svärfar är där så kostar det som ett vanligt samtal inom Sverige, kanske nåt öre mer.

• Indiansommar

Kan man ringa med skype från sin egen dator till en fast eller mobil telefon? Hur funkar det?

• samvik

gå in på www.skype.se och läs! det är mycket enkelt att använda, man behöver absolut inte vara en datorexpert. Du kan ringa från din egen dator till någon annas fasta telefon eller mobil. Detta bara genom att ladda ner skype programmet (tar några minuter), ladda pengar på ditt skype konto (gjort på några minuter)moch så behöver du skaffa en headset(hörlurar med mikrofon). En headset finns att köpa från ca 80-90 sek på tex clas ohlsson. skype har redan många miljoner användare över hela världen sedan flera år tillbaka. På mitt förra jobb brukade vi ringa upp våra kunder med skype. Och, som sagt, om båda har en dator, bredband och skype programmet så ringer man till varandra helt gratis. testa.du har säkert redan några kompisar som har skype utan att du vet om det.

Svar på tråden Ringa till Finland