• penni

Pevaryl?

Någon som vet ifall man kan använda pevaryl om man är gravid?

Ifall man bara ska använda själva krämen eller även det där "pillret" eller vad det är man stoppar upp? :)

Nån som använt detta?

• Svar på tråden Pevaryl?
  • miamaja

Det går bra att använda Pevaryl,men använd både vagitorium o kräm.Den heter Pevaryl Depot. Om det inte hjälper kan du använda Canesten kräm. För tydligen kan det vara så att Pevaryl inte hjälper om du använt det en gång,det hände nämligen mig!!!

• penni

tack för svaret! :) får testa med pevaryl depot.. nån som har några andra bra husmorstips o dela med sig av?

• Ankissen

Filmjölk! Jag brukar tvätta två gånger om dagen när jag känner att svampen är på G och då kommer den aldrig. Köp även jordnötsolja eller nån annan olja på apoteket och tvätta med innan duschen, då torkar inte vattnet ut slemhinnorna, men de blir rena av oljan eftersom lika löser lika (som man lärde sig i kemin...). Båda dessa funkar på mig som var en svamphärd förr!

• moonmaid

Det ska tydligen fungera med filmjölk om man har svamp. På en tampong eller om det stryks på runt om där det är irriterat. Många jag känner kör med det och de säger att det fungerar jätte bra! har själv dock aldrig prövat...

• Fille Fjonkan

Det är ok att använda Pevaryl (eller Canesten som är det enda som fungerar för mig). Man ska dock inte använda själva "uppförarprylen" som följer med "pillrena" (står det på förpackningen) utan får använda fingrarna.

• moonmaid

Va f*n,,, upplever tok lagg på datorn...filmjölksteorin verkar ju vara sann och riktig

Svar på tråden Pevaryl?