• emmle

Hur söver ni era bebisar på dagen?

Jag har en liten tjej på 2månader. Inför natten ammar jag henne till sömns.På dagen blir det lite annorlunda äta,vaken,sova ungefär.Enda sättet att få henne att somna utan tutte är att dra henne i vagnen över tröskeln eller gå ut på promenad. Oftast så gråter hon innan hon somnar och det känns inte alls roligt...
    Hon tar inte napp...men skulle många gånger behöva en.
    Hur har ni andra det?
    Några goda råd?

• Svar på tråden Hur söver ni era bebisar på dagen?
  • strojes

Det blev mycket promenerande när dottern var liten, hon somnade bara i vagnen på dagarna var bara enstaka gånger hon somnade i sin säng på dagen. Hade ingen hiss när hon var liten och två trappor upp till vår lägenhet sådet var bara att hålla sig ute eller i nått köpcentrum tills hon vaknade. Att ta upp vagnen till lägenheten var uteslutet.

• moltaz

Vagnen var det som gällde första året, hon blev bättre och bättre på att somna där, i början var hon hopplös men när hon blev 5 månader gick det bättre och bättre, till slut somnade hon när jag lade ner henne...

• Oliwa

Det har varit precis samma för mig! Min son är 3.5 månad nu och jag har snart nött ner trösklarna här i huset!

Nu senaste veckan har han dock hittat en "snutte" som han kramar när han ska sova. Detta har gjort att vi gått från 10 min skrik vid varje sovtillfälle till en minuts pip bara.

Testa att ge henne nåt att gosa med, lägg den nästan över ansiktet så hon kan snosa på den!!

• princess of woolfs

Det är fortfarande mest vagnen som gäller, o dottern är snart 8 månader.

• Lo lo

Ammar till söms, i vagnen (men då gäller det att fortsätta gå) eller också lägger jag mig brevid honom och sjunger och klappar på honom i dubbelsängen (och då somnar jag oftast själv också ).

Är jag hos mamma brukar hon få bära på honom en minut eller två - och han slocknar direkt, fattar inte vad hon gör!

• moltaz

Se till att det är ombonat i vagnen, inte så hon blir tokvarm men så att hon känner något runt kroppen, typ rulla en filt och lägg runt henne för små bebisar behöver känna sig ombonade...

• Snooze

Efter att min 5 veckorskille har ätit på dagen lägger jag honom antingen i babysittern, spjälsängen eller vagnen ute/inne och ger honom nappen, sen somnar han. Ser till att han fortfarande är vaken när jag lägger ner honom så han får somna själv. Har aldrig behövt söva honom vid bröstet eller gunga vagnen. Han är suverän, hoppas bara att det håller i sej

• Disco

Vagnen om vi är ute. Eller så lägger jag honom i vår dubbelsäng med napp och snutte efter att han ätit, då brukar han slumra in ganska så snabbt (äter på flaska). Och var inte rädd för att hon skriker, det kan ju faktiskt vara så att hon skriker för att hon är just trött och somnar hon då i vagnen så har du ju bara hjälpt henne att somna, inget ont i det ju!

• Tingeling82

Våran dotter som snart är sju månader, började somna själv efter vi upptäckt att hon ville ha något vid ansiktet så vi började lägga ett gosedjur där, som nu är hennes snuttis och med den brevid sig somnar hon alla tider på dygnet. Vi lägger hon bara i spjälsängen och lägger snuttelejonet bervid så myser hon med den tills hon somnar.

• lola0626

jag måste bära, vagga eller amma honom till sömns,, han hatar vagn o babysitern... argghh.. hehe

Svar på tråden Hur söver ni era bebisar på dagen?