• minimalin

Föräldrapenning samtidigt som man studerar?

Hej!

När jag pluggade på komvux fick jag ta ut FP när jag inte hade lektion, och nu när mitt nästa barn kommer skulle jag vilja ha samma möjlighet men vet inte hur det fungerar på universitet. Om jag pluggar heltid, och får fullt studiestöd, kan jag ut FP när jag är hemma med bebisen och på helger?? Någon som vet?
    Vet ju att jag inte får ta ut mer FP är högsta beloppet som Csn godkänner, men jag tror inte jag kommer komma över det beloppet!

• Svar på tråden Föräldrapenning samtidigt som man studerar?
  • KaBe

Nej du kan inte ta ut någon föräldrapenning tyvärr....Jag pluggar halvtid och tar ut föräldrapenning halvtid +lörd. och sönd. För att få ta ut på helgen måste du ta ut minst 4 dagar föräldrapenning i veckan och en av de dagarna måste vara fredag eller måndag.

• minimalin
    KaBe skrev 2007-10-18 21:50:37 följande:
    Nej du kan inte ta ut någon föräldrapenning tyvärr....Jag pluggar halvtid och tar ut föräldrapenning halvtid +lörd. och sönd. För att få ta ut på helgen måste du ta ut minst 4 dagar föräldrapenning i veckan och en av de dagarna måste vara fredag eller måndag.
    Enligt fk så gäller detta inte om barnet är under ett år och inte heller vid lägstanivåbeloppet... enligt dom kan jag ta ut fp alla dagar i veckan som jag inte är på skolan om jag vill det, precis som jag gjorde när jag gick på Komvux.
  • minimalin
    Smulan8514 skrev 2007-10-18 21:14:06 följande:
    ska du plugga och vara föräldraledig samtidigt?
    Jag ska plugga och ta ut Fp samtidigt, för de dagar jag inte är på skolan utan hemma med bebisen... hade jag tänkt..
  • KaBe

Var säker på att kolla att det stämmer med CSN bara så att du inte åker på att betala tillbaka. På FKs sida står det så här: