• Majbarnen

Om du kommer 5-10 minuter för sent till jobbet:...

Hur viktigt är det med att du passar tiden på ditt jobb?
    Jag måste alltid vara här minst 5 minuter innan jobbet egentligen börjar; har arbetstid från 8, men då ska allt var öppnat och klart och jag ska vara inloggad och så.
    Jobbar i en växel och är ensam där.

Berätta gärna hur det är på din arbetsplats

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:32:10:
    Rösta gärna här också
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m25971445.html

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om du kommer 5-10 minuter för sent till jobbet:...
  • Senap

Doktorerar och kommer och går som jag vill så länge det är meddelat min professor.
    Men å andra sidan så är jag aldrig ledig då jag även jobbar hemma.
    Ibland skulle jag vilja ha ett jobb där man stämplade ut och gick hem utan att behöva tänka mer på jobbet den dagen.

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.
  • Mirakel händer
    Röstade på annat: Jag arbetstränar just nu så min arbetstid besämmer jag själv å ingen blir drabbad. Mår jag dåligt en morgon ringer jag bara och säager att jag kommer senare eller inte alls.
  • Maggis

Drabbas flera personer men det brukar reda ut sig.

Jobbar som sjuksköterska och det drabbar den som går av sitt pass, ibland patienter som behöver medicin en viss tid eller som ska iväg på något som måste förberedas för. Men det löser sig; är jag sen (händer otroligt sällan) så ringer jag bara och förklarar läget och då är det alltid någon som täcker upp en stund.

//Maggis
  • Catti41

Flextid. Jag kommer och går som det passar mig. Däremot har vi ett gemensamt stort schema i vårt journalrum där man skriver upp om man är på kontoret eller på vift så att medarbetarna vet var alla är. Särskilt för assistenterna som svarar i telefon. Så ibland kan det ju vara så att man är ute på vift så mycket att man inte är på kontoret på flera dagar.

Generellt så bokar jag aldrig besök, möten eller liknande före klockan 10, åtminstone inte på vintertid, eftersom om det blir knas med t-banan så vill jag inte bli stressad över att jag kommer missa något.

• Miss Congeniality

Vi har oxå öppetider men 5-10 min är inga problem för vi är två.

Drar igång bebisverkstaden i September 2008!!!
  • Chaplin

Kommer och går som jag vill.

• AasaC

Då skulle nog ingen bry sig. Eller ... efter 10 minuter, så skulle de kanske undra var jag var någonstans, men inte mer. Vi har ändå bara möte/fika de första 20 minuterna, och jag har egentligen inte så mycket att göra förrän efter 20-30 minuter.

• Suri

OM jag kom 5-10 min sent skulle mina kollegor tro att det hänt en olycka eller nåt. För det händer aldrig.
    Självklart är det någon annan som blir lidande. De får ju vara själva dessa minuter. men det skulle lösa sig.

På FL är man själv, men aldrig ensam
  • enlitenbitkaka

"Drabbas flera personer, men det brukar reda ut sig"  eller "Då försenas hela verksamheten "

Beror helt på vilken dag det är! Jobbar på Posten och tömmer brevlådor vid sidan av pluggandet. Är det en fredag så är det inte hela världen, är det en måndag så är det stor risk att jag inte hinner med det jag ska, posten blir försenad och saker kommer inte fram i tid.

Vill ni kika in hos mig? Inboxa så fixar jag det!
Svar på tråden Om du kommer 5-10 minuter för sent till jobbet:...