• Anonym (treo)

Beroende av treo!

Misstänker att jag är beroende av treo.
    eller snarare jag vet det.
    Äter runt 1-3 treo per dag och migräntabletten maxalt rapitab 5 dagar i veckan.
    Fick tips att äta treo i kombo med maxalt i förebyggande syfte för min kroniska migrän som jag har 4-5 ggr i veckan.

Men nu har jag dagligen en slags tyngande huvudvärk känner jag.
    Är rädd att sluta med treo och få mer huvudvärk..
    Har liksom inte mycket ork ändå...
    Måste klara av vardagen.

Det är jätteviktigt för mig.
    Någon som har något tips till mig?

Är det farligt att äta så mycket treo?

Äter dessutom Zoloft och Xanor dagligen mot min panikångest.

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Beroende av treo!
  • Canan

Det enda jag vet är att man kan FÅ huvudvärk om man äter för mycket värktabletter.
    Sök hjälp. Prata med din läkare eller annan du har förtroende för.

• Anonym (jojo)

det är aldrig bra att äta mycke mediciner
    äter du maxalt 5 dar i v...låter mycke+ treo

har du testat akupunktur mot din migrän

jag gjorde det och nu har jag ingen migrän längre.

prata med din läkare och säg att du vill testa akupunktur
    testa kan man göra så slipper du kanske tabletterna sen.

lycka till

• Anonym

treo innehåller någt beroendeframkallande minns dock inte vad det heter.

min kompis fick botat sin migrän sm hon hade ofta hos en kiropraktor. han känd på hennes rygg och nacke och frågade om hon ofta har migrän (hon var dit pga nåt helt annat) och knäckte ngt i ryggen och hon har aldrig haft migrän sedan det. Testa!

• Anonym (beroende)

treo är välldigt lätt att bli ljust beroende av precis som ciggaretter snus och även kaffe cola
    jag är en av dom som oxå är beroende av treo och det hela började med tandvärk och jag blev fast i treo träsket och kan känna mig lite som en missbrukare då jag får panik om treon är slut
    jag över konsumerar inte jag räknar välldigt noga att jag inte tar mer än 4 stycken och hur många timmar i mellan mm

jag har fått ner konsumtionen av treo av egen fri vilja och för att min mage sa i från
    och tar nu treo när jag verkligen har huvudvärk mm

• Anonym (läkaren)

Visst låter det som att du har blivit beroende av treo. Om du vill sluta kan du antingen trappa ner, eller sluta rakt av. Då kommer du ha sprängande huvudvärk eller må illa 2-7 dagar, men sen är du fri. Lycka till!

Svar på tråden Beroende av treo!