Synpunkter på min jobbansökan mottages
Intresseanmälan gällande tjänst som receptionist/telefonist
Mitt namn är XXX och jag är 30 år gammal. Jag är bor i centrala XXX tillsammans med min man och vår dotter.
Sedan 2003 är jag anställd på XXX. Jag jobbar i företagets reception och växel där vi bland annat tar emot interna och externa samtal, registrerar besökare, hjälper till att boka/anordna konferenser/lokaler samt lämnar ut parkeringskort och lånecyklar. Jag ansvarar även för en del administrativa och tekniska arbetsuppgifter inom fast/mobil telefoni.
Jag har daglig kontakt med våra kunder och anställda både över telefon och rakt över disk och finner detta mycket givande.
Av alla de företag jag har jobbat på (se nedan) har jag alltid trivts bäst på de lite mindre och ser nu därför chansen att få jobba på ett företag med intressant verksamhet så som XXX där jag kan ge mer personlig service och där de anställda inte ?försvinner i mängden?. Dessutom är det alltid spännande med nya utmaningar inom en ny bransch.
På gymnasiet gick jag en treårig restaurangutbildning på XXX med inriktning mot personlig service.
Efter studenten åkte jag till Israel och jobbade på kibbutz i sex månader. Det var en stor upplevelse och ledde till att jag träffade många nya människor från andra länder och fick på så sätt träna upp min engelska som jag idag hanterar flytande. Dessutom lärde jag mig vikten av att arbeta i grupp vilket utvecklade mig mycket.
Väl hemma i Sverige erhöll jag en anställning på XXX där jag ansvarade för reception och växel. Mina arbetsuppgifter bestod av tidsbokning, rådfrågning per telefon, debitering, direktreglering med försäkringsbolag och kundkontakt i allmänhet.
Efter tre år på XXX kände jag att det var dags att prova på något nytt. Jag började då på XXX där jag trivdes mycket bra och där jag fick möjlighet att prova på många olika arbetsuppgifter som t ex posthantering, olika typer av telefonväxlar, mottagande av besökare med olika nationaliteter, pc-baserade arbetsuppgifter av olika slag och administrativa uppdrag. Det var ca tio företag som jag hade som uppdragsgivare, däribland XXX. På våren 2002 löpte mitt uppdrag hos XXX ut och då det var svårt att få nya långtidsuppdrag inom mitt intresseområde beslutade jag mig för att säga upp min anställning på XXX och istället fokusera på mina studier. Jag läste bl a svenska och engelska på Komvux 2-3 kvällar i veckan samtidigt som jag jobbade deltid som barnskötare.
Personer i min omgivning ser mig som en glad, ambitiös och målmedveten person som tycker om att ha ordning omkring mig och som har lätt för att samarbeta/jobba i grupp eller enskilt.
Jag tycker om när det är högt tempo och har lätt för att uttrycka mig i tal och skrift.
Jag hoppas att jag har väckt ert intresse med denna presentation och finns tillhands om det är något som behöver kompletteras.
Med vänliga hälsningar
XXX
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-18 09:30:19:
Nu är min ansökan ivägskickad, tack för hjälpen.