• Tulip

Storlek på lammskinn i barnvagnen?

Ni som har lammskinn i barnvagnen, vilken storlek har ni?

Jag har tittat på lammskinn.se:s hemsida och där är skinnen 80-90 cm. Jag tycker att det låter stort! Men det kanske det inte är...?

Har ni fällar som är nedklippta eller långhåriga? Vad rekommenderar ni?

• Svar på tråden Storlek på lammskinn i barnvagnen?
  • BabyEm

Jag har ett lammskinn från babyproffesen. långhårigt. vet inte måtten på det men det är för stort för vagnen.. eller det pa´ssar jättebra i vegnen men det får inte plats om dottern ska ha sele på sej .. så de till att inte köpa för stort

• Tulip

Tack! Fler som har fällar i barnvagnarna?

• mini79

Köpte ett på IKEA och fixade till hålen själv, Blev jättebra.

• Tulip
    mini79 skrev 2007-10-18 09:57:45 följande:
    Köpte ett på IKEA och fixade till hålen själv, Blev jättebra.
    Hur stort är det då?
  • Ningla

Ikea skinn är inte att rekomendera...

(¯`°?.¸ ღ♥ TiLdE ♥ღ ¸.?°´¯)
  • ejja81

har ett bra,,köpt i munkedal på babyproffsen,,,en bonde som lämmnade in ett parti förra året...vetinte om det finns kvar,men dom var faktiskt bra

• Gurkburken

Det vi har är 80 cm långt om man mäter från "nacke" och ner mitt på fällen. Vårt är dock en "otrimmad" fäll med rejäla flikar där lammets bakdel har varit så om man räknar med dessa så blir nog längden 90 cm.
    Den är ca 60 cm bred där den är som bredast.

Vi har ett grått, kortklippt skinn. Jag tycker det är suveränt smidigt och bra.

Vi har fått skinnet direkt från en fårbonde.

• Tulip
    Ningla skrev 2007-10-18 16:26:52 följande:
    Ikea skinn är inte att rekomendera...
    mini79 skrev 2007-10-19 08:36:10 följande:
    Varför inte?
    De räknas som mattor, men enligt IKEA så får man själv göra bedömningen om de är säkra för små barn eller ej. Hur många stoppar ner sitt barn med huvudet rakt ner i fällen när de ligger i vagnen?

Men hur som helst är jag inte intresserad av en IKEA-fäll, utan jag vill ha lite koll på hur stor fäll som får plats i en barnvagn utan att det blir trångt. En IKEA-fäll har jag redan lånat och testat med, och den var för stel och för stor tyckte jag. Tyvärr glömde jag ju mäta den!
  • 3 barns mor

jag har det långhåriga som är 80-90 cm från lammskinn.se har det nu i en sulky tycker det är perfekt

• mini79

Okej. Ja, inte ligger han med huvudet rätt ner i fällen inte. Han har ju på sig massa höst/vinterkläder och ligger med ansiktet i vädret. Har fått en ny fäll av mamma från en som har egna får så den kommer jag använda sen...

• Tulip
    3 barns mor skrev 2007-10-19 12:17:11 följande:
    jag har det långhåriga som är 80-90 cm från lammskinn.se har det nu i en sulky tycker det är perfekt
    Va bra! Då funkar det säkert i min vagn.
  • adiam

jag har köpt korthårigt lammskinn på babyprofssen som redan hade hål och man kan även ha den i bilbarnstol, vet ej exakt vad det är för storlek orkar ej gå ut och mäta men det kostade runt 700kr och var redan rundklippt och har flera olika hål att trä' igenom selen på. titta på deras hemsida om du hittat den

• Z78

Jag har också det från lammskinn.se 80-90cm och det passar bra i våran sittvagn. Hålen till selen får man skära till själv.

Svar på tråden Storlek på lammskinn i barnvagnen?