• Mammas gossar

Bihåleinflammation...

Jag fick en pencillin kur förra onsdagen mot bihålerna, efter 3 dgr trodde jag inte att det var det ändå (har haft en del problem med nacken de senaste veckorna) men började med tabletterna i måndags igen. Jag vet att det var dumt att hålla upp under 2 dgr men men) Men nu känner jag att det är det, har ont i kinder, tänder, i näsroten + runt och bakom ögonen samt mot öronen. Det gör inte jätteont men det trycker på.... Kan det ha varit farligt att jag höll upp? Hur många dgr tar det innan detta lättar? Är det farligt att vara "igång" nu, har precis börjat nytt jobb och går brevid, vill inte gärna sjukanmäla mig.. Jobbigt är mest sittandes just nu och inte stressigt. Vad tror ni?

Bemöt andra som du själv vill bli bemött.
  • Svar på tråden Bihåleinflammation...
  • Sara Li

Det är nog ingen fara att jobba eftersom du mest sitter. Hade det varit en massa lyft kanske det hade blivit jobbigt för dig. Men man ska ju inte göra uppehåll i en penicillinkur, man ska fullfölja hela trots att man känner sig bra efter ett par dagar. Det är inte farligt att du hållit upp, men det kan ha förstört penicillinets verkan. Ring och prata med din läkare så kanske han/hon kan skriva ut en ny kur om inte de tabletter du har kvar verkar.

Krya på dig!

Mamma älskar Tove född 06-10-06
  • dessan59

har precis haft bihålsinflammation, och fick pencellin. det tar tid, det tog 6 dagar innan det började lätta i bihålerna. trodde att hjärnan skulle komma ut av allt snytande. men se till att få rätt pencellin, och att du tål det.lycka till!

• Mammas gossar

Fast jag är inte snuvig och just nu inte ens nästäppt men det dunkar i kinden på båda sidan, fast man kanske blir snuvug sen?

• dessan59

känns det som att du skulle kunna snyta dig. om det dunkar så sitter det säkert var kvar som inte har kommit ut.

• Mammas gossar

jag kan inte snyta mig för det finns inget att snyta ut.. måste åka nu men egentligen orkar jag inte men vad ska man göra. Hoppas bara att detta släpper snart, blir galen snart på att inte känna mig bra, som tur är har jag inte feber iallafall.

• LevaLivetNu

Kan känslan av tandvärk komma sig av allt snytande och täppthet?? Är inne på v. 3 med förkylning, huvudvärk, öronvärk o tandvärk. Tung i huvudet mest hela tiden, det ekar och pulserar. Kan det va bihållsinflammation??

• väntar i Kina kön

Hej!
    Jag har varit förkyld andra veckan och har fått pencelin som jag har nu ätit i 4 dagar MEN nu har jag fått ont i tanden. Kan man få ont i tänderna när man är förkyld eller är det tro tandverk? Jag har tandläkar skräck så jag hoppas att detta går över

Svar på tråden Bihåleinflammation...