• Lina07

Planerat snitt på Danderyd

Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av planerat snitt på Danderyd? Är det en fast dag i veckan som är "snittdag"? Hur långt före bf snittas man (har förstått att detta är lite olika från sjukhus till sjukhus) Sista frågan: hur långt i förväg får man snittdatum?

• Svar på tråden Planerat snitt på Danderyd
  • förortsmamma

Jag gjorde planerat snitt på DS och jag fick min snitttid redan i v 20. Jag tror att dom snittar på mån och tis. jag var 38+0

• Bebis 2008

Å, jag puffar lite för denna tråd då jag också kommer få planerat snitt på Danderyd.

Sen får de som vill gärna berätta om de fått eget rum, om pappan får stanna kvar och annat som skiljer sig från sjukhus till sjukhus.

Förlåt TS att jag klampar in i din tråd så här.

• Janet0507

Hej! Var på DS i veckan och fick tid för planerat snitt. Är själv i v35 och föder 5 dagar före utsatt datum. Det gäller dock mitt andra barn då mitt första föddes med akut snitt. Snittdagar är mån, tis och ons, då avd 17 som sköter eftervården, har stängt på helgerna. OBS att jag fick mitt snitt relativt enkelt eftersom jag hade en urjobbig förlossning första gången. Hör av dig om du vill ha mer info!

• Janet0507

Glömde säga att vi hamnade på Avd 17 förra gången och den är verkligen suverän. Eget rum för alla tre, toalett som man delar med ett annat par bara, god mat, superbra personal och fräscht! Har inte hört från andra som blivit snittade att det är lika nytt och fräscht som på Danderyds.

• Lina07

Tack för svaret Janet0507! Jag har hört mycket positivt om avd 17 och det låter ju som att du har goda erfarenheter därifrån också. Jag väntar själv flicka nr 2 och hade en jobbig och långdragen förlossning som slutade med akut snitt förra gången. Enligt bm skall det inte vara några problem att få planerat snitt denna gången, vilket jag verkligen hoppas eftersom jag inte kan tänka mig att gå igenom samma sak en gång till. Vet du hur länge man får stanna på avd 17?

• Lina07
    Lina07 skrev 2007-10-17 16:46:08 följande:
    Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av planerat snitt på Danderyd? Är det en fast dag i veckan som är "snittdag"? Hur långt före bf snittas man (har förstått att detta är lite olika från sjukhus till sjukhus) Sista frågan: hur långt i förväg får man snittdatum?
    Några fler?
  • Janet0507

Hej igen. Snittdagar är mån-ons och då blir man hemskickad senast fredag om allt är OK. Vi har fått snittdag onsdag så det blir en kort vistelse. Förra gången stannade vi fyra dagar men jag var helt slut då. Uppstår komplikationer eller infektioner blir man flyttad bara till en annan avd men avd 17 har helt stängt på helgerna. Lycka till, du får säkert igenom planerat snitt utan problem.

Svar på tråden Planerat snitt på Danderyd