• Sofis

Är jag ensam om att reagera lite?

Är det inte lite märkligt att det finns 16-åringar här inne på FL som planerar att bli gravida? Man har inte flyttat hemifrån, eller ens gått ut gymnasiet, och ändå anser man sig vara redo för att ta hand om ett annat liv med allt vad det innebär? Jag förstår absolut de som blir gravida genom olyckor, och sedan väljer att ta konsekvenserna och behålla barnet, men att planera för det?!

Att diskutera på FL är INTE som att diskutera IRL!
  • Svar på tråden Är jag ensam om att reagera lite?
  • Peztis

Ja du, vad ska man säga!??!

Kan inte annat än hålla med, tycker inte att barn ska ha barn.

• Moomin

Tycker som ni. Barn kan inte leva på kärlek och luft. Jag tycker personligen att man borde ha ett jobb, fast bostad och ett stabilt förhållande ( vilket innebär att man i alla fall bott ihop ett tag) innan man sätter en ny människa till världen.

Skriver man om en synål är det genast någon enögd jävel som känner sig träffad...
  • Axelpaxel

det är nog viktigt som mamma att prata med sina döttrar och berätta sanningen om hur det är att ha barn, att de inte alltid är gulliga

• Sofis

Jag läste nån gång här inne på FL att en tjej sa att "det vore så mysigt att ha en liten bebis att gosa med", men den bebisen växer upp och ställer mer och mer krav på föräldrarna...man kan ju inte skaffa barn bara för att det är mysigt att ha något att leka med efter skolan...

Att diskutera på FL är INTE som att diskutera IRL!
  • Tina83

håller med.

tycker i alla fall man ska ha gått klart skolan, gärna ha ett jobb. själv hann jag gå ut gymnasiet, men inte ha nåt jobb innan mitt första barn föddes.

mitt råd är att i alla fall ha ett jobb först.

fast jag tycker att unga mammor är kanonbra !

• blommanigbg

Jag håller med.. Dumt att planera att skaffa barn så tidigt som 16 år. Och räkna med att man blir väl omhändertagen ev soc... Längtar man väldigt mkt efter att gosa. Kan man alltid läsa till barnskötare på gymnasiet...

• Acima

hejsan! är arton år snart nitton!

16 år lite väl lågt tycker jag!!! men helt okey om man har det ordnat för sig så som gått ut skolan och har jobb, ett fast jobb samt en sambo... det har jag. sen beror det på hur pass mogen man är i sig själv, jag vet att jag är mogen och kan ta hand om mig själv, å en bäbis... jag å min sambo har pratat mycket om det här, vi har kommit fram till att vi kan ta hand om en liten, jag har precis fått fast jobb å min sambo har jobb. vi ska snart flytta till en större lägenhet å det enda vi saknar är en bäbis, att se "oss" växa från ett litet frö till en vuxen individ. att finnas där för! att utvecklas vidare i livet..

• blommanigbg
    Acima skrev 2007-10-17 18:47:19 följande:
    hejsan! är arton år snart nitton!16 år lite väl lågt tycker jag!!! men helt okey om man har det ordnat för sig så som gått ut skolan och har jobb, ett fast jobb samt en sambo... det har jag. sen beror det på hur pass mogen man är i sig själv, jag vet att jag är mogen och kan ta hand om mig själv, å en bäbis... jag å min sambo har pratat mycket om det här, vi har kommit fram till att vi kan ta hand om en liten, jag har precis fått fast jobb å min sambo har jobb. vi ska snart flytta till en större lägenhet å det enda vi saknar är en bäbis, att se "oss" växa från ett litet frö till en vuxen individ. att finnas där för! att utvecklas vidare i livet..
    Det är en stor skillnad mellan att vara 16 år och att vara snart 19...
  • Acima
    blommanigbg skrev 2007-10-17 18:49:47 följande:
    Det är en stor skillnad mellan att vara 16 år och att vara snart 19...
    jo iofs, men det handlar mest om vad man har innan för skallen med... en del 16 åringar förstår inte att bebisen är kvar hela livet, det är inget man kan ha en liten stund å sen bara skita i den...
  • lycklig 86

Jag tycker det är tragiskt att det finns så många som skaffar barn när dom inte har en fast inkomst, stadigt förhållande och en stadig bostad! Man behöver ju inte ha allt detta för att man är äldre? Tycker dock inte att man ska skaffa barn när man själv är barn!

Svar på tråden Är jag ensam om att reagera lite?