• Anonym (E)

Kondomer som går sönder

Hur vanligt är det egentligen att kondomen går sönder under samlag?
    Har nämligen sett folk här som skriver att det är jätteovanligt, att det aldrig hänt dom osv. Men för mig och killen händer det var och varannan gång. Så jag känner inte riktigt att kondom räcker som p-medel.

Så skulle vilja höra era erfarenheter om saken.

• Svar på tråden Kondomer som går sönder
  • evaviola

Låter som om ni inte sätter på den rätt.

• Nyfiken gul

då låter det som att ni inte gör rätt om den ofta går sönder.

1: Ha rätt storlek på kondomen - en för stor eller en för liten kondom halkar av eller går sönder

2: ha rätt tjocklek på kondomen - ju tunnare den är destå mer försiktig måste ni vara

3: se till att ni har rätt glid  - använd extra glidmedel om det blir för torrt i underlivet

4: rulla på kondomen korrekt enligt anvisningar - JÄTTEVIKTIGT!

5: Aldrig använda en kondom som datumet gått ut på - kondomer är färskvara!!

6: Tänk på naglar, tänder, leksaker - allt som är vasst

7: förvara kondomerna korrekt! Undvik värme, solljus och aldrig lägga dom löst i en låda eller dyligt så vassa saker kan sticka hål på dom osv...

8: låt kondomen sitta på under HELA samlaget.

• Anonym (E)

Tror det har med storleken att göra, kombinerat med att jag blir ganska torr efter ett tag.

• Anonym ((k6))

En gammal kollega bosatte sig i Afrika ett tag där fick han rådet att trä på två sammtidigt med ngt som tydligen påminde om tigerbalsam mellan dem
    Gararanterat effekt om ngn av dem spricker

(och ja det var seriöst då aids/hiv är lika vanlig där som piercins är här)

• Hemlighetsfull

Anonym ((k6)) skrev 2007-10-17 21:10:40 följande:

En gammal kollega bosatte sig i Afrika ett tag där fick han rådet att trä på två sammtidigt med ngt som tydligen påminde om tigerbalsam mellan demGararanterat effekt om ngn av dem spricker(och ja det var seriöst då aids/hiv är lika vanlig där som piercins är här)
    Man ska aldrig köra med 2 stycken samtidigt då de gnids mot varandra, och friktionen gör att de går sönder. Så det blir helt motsatt effekt :)
  • Anonym

dags att testa en som e för lite större..

• Anonym (E)

finns ingen som är större. Har testat dom flesta :S

• Nyfiken gul
    Anonym (E) skrev 2007-10-17 21:15:14 följande:
    finns ingen som är större. Har testat dom flesta :S
    har ni kollat på nätet? RFSU har stora kondomer dom säljer över nätet...
  • Lis Alm

Vanligaste anledningen till att en kondom går sönder är att man är för torr.
    Köp ett bra långvarigt glidmedel (silikonbaserat) ex Eros woman så är ni troligtvis ifrån problemet.

• Anonym

kan lova att de finns sorter som passar.. gå till en sexbutik också..

jag hade som många säger sattsat på ett glidmedel.. och en bra kondom

Svar på tråden Kondomer som går sönder