• morrizen

Fler som är illamående ?vecka 38...

Mår så illa på kvällen, ett par kvällar i rad..
    Är det magsjuka på gång eller ngt annat?

• Svar på tråden Fler som är illamående ?vecka 38...
  • Heleri

Jag mådde illa i slutet av graviditeten, tror det är rätt vanligt. Bebisen är ju så stor nu att den trycker på alla organ därinne så det är inte så konstigt att det känns lite sådär

• morrizen

Heleri---
    Var det många veckor med illamående?

• glitterkorn

Jag är i vecka 35 mår lite illa då o då, ahr gjort sista veckan..

• Heleri

Ja du, jag minns faktiskt inte riktigt....man har en förmåga att glömma bort sånt. Det jag kommer ihåg är att jag mådde illa där i slutet med lite halsbränna och elände.

• CEMA

Hejsan!

Jag är 38+0 idag och trodde att illamåendet och halsbrännan skulle försvinna när bebis fixerat sig och magen sjunkt ner men ACK NEJ!

Får fortfarande stunder (speciellt under kvällen) då skiten slår till igen.. MORR... Räcker det inte med allt annat som man lider av under dessa "fantastiska" 9 månader??!!

• Mi Mi

Jag har mått fruktansvärt illa och varit "allmänt kass i magen Flört" sen några dagar.. Är i v. 38+1 och något less på det här.....
    Är så äckelmagad av det mesta också sen fleeeera veckor.

-98, -06, och BF 071029
  • gizmolarson

japp.. här.. men det beror nog på att bebben är så stor å ligger å trycker på nån kräknerv..

• glitterkorn
    Mi Mi skrev 2007-10-17 21:30:44 följande:
    Jag har mått fruktansvärt illa och varit "allmänt kass i magen " sen några dagar.. Är i v. 38+1 och något less på det här.....Är så äckelmagad av det mesta också sen fleeeera veckor.
    Jag me särkilt i dag fyy... springa på toa hela tiden =P
  • Sterna

Konstant illamående just nu, speciellt när jag har mat framför mig, innan jag tagit första tuggan - sen är det lungt igen.

• Mi Mi

Idag kräktes jag oväntat, bara sådär. Började kvälja av att jag råkade hosta till...Suck

-98, -06, och BF 071029
  • tosalisa

En väninna "kom igång" på det viset. Det började med att hon kräktes... Själv går jag också och mår lite illa, fast har inte kräkts. Blev jätte äksjuk igår, vilket jag inte brukar bli.

• Kidz

ja det har ju ni rätt i!
    undra varför man mår så illa?
    men när jag var inne på förlossningen, så spydde jag ner hela golvet!(gravid med linus)
    men det går ju över, hoppas att inte min tredje gaviditet blir så här!(fick nys veta att jag var gravid(vecka5 är jag i)hihi nu blir ju Linus storebror).
    Ja men ha det så bra!
    hejdå:)

• saferide

är i vecka 33 och mår illa igen.

åååh, man kan ju tycka att dom tre månaderna i början kunde räcka, haha!

• susidus75
    gizmolarson skrev 2007-10-17 22:47:15 följande:
    japp.. här.. men det beror nog på att bebben är så stor å ligger å trycker på nån kräknerv..
    Det här med kräknerv var bra :)

Känner igen det ni skriver om. Det gäller att inte hosta vid fel tillfälle :D
  • Stina75

Jag mår så himla illa...satt och funderade på varför jag mår så himla illa så nu ska jag läsa igenom denna tråd! Jag har ju rätt långt kvar till BF för det är inte dags förrän den 23 november och det är barn nr två. Men jag har mensvärk och mår illa nästan från morgon till kväll... Skumt!

• Panter tanten

mådde oxå lite illa i slutet av förra grav har börjat få känningar av det nu med.
    tycker att det kan hjälpa med ett glas nyponsoppa (även om man inte är hungrig)

ÄLSKAR MIN PRINSESSA, BF 6 NOV
  • BFseptember

en till här. har klarat mig bra dom förra graviditeterna, men nu mår jag illa, blir jätteåksjuk, och har en grym - GRYM - mensvärk och mycket sammandragningar. Aj aj aj fick inte sova inatt pga magsmärtor...är i v 36. kanske har att göra med att jag födde barn för 1 år sedan, och ska snart ha igen. vet inte, men skönt är det inte!!

• cecilija80

mår dock inte illa nu men när jag väntade molly kräktes jag å mådde illa från dag 1 till den dag hon kom ut...

Svar på tråden Fler som är illamående ?vecka 38...