• Anonym (Marabou)

Fler EXTREMT chokladsugna...?

Hej...
    Jag vet ännu inte om jag är gravid. Hade ägglossning för 1 vecka sedan.
    Och har fått ett ENORMT sug efter Marabou mjölkchoklad!
    i förrgår smällde jag i mig en 200 grams kaka, och idag sitter jag här med en ny!

Så här mycket choklad har jag aldrig kunnat äta innan, och inte velat heller.

Men nu är choklad det enda jag längtar till hela tiden.

Nån annan som har choklad som sitt "sug" under graviditeten??

Tänkte att ni kan hålla mig sällskap tills jag testar mig om en vecka

• Svar på tråden Fler EXTREMT chokladsugna...?
  • Anonym

Blir bli så sugen på marabou mjölkchoklad i samaband med mens.

• sataya

jag är sugen på daim, choklad med nötter och sådan här kinder maxi choklad:)

Lilla
  • Anonym (Marabou)
    Anonym skrev 2007-10-17 20:52:52 följande:
    Blir bli så sugen på marabou mjölkchoklad i samaband med mens.
    Hmm.. ja det kan ju vara så att mensen är på g också (helst inte )

Men jag vet att vi prickade in ägglossningen i alla fall. Jag testade med ägglossningstest.
  • Anonym (Marabou)
    sataya skrev 2007-10-17 20:55:28 följande:
    jag är sugen på daim, choklad med nötter och sådan här kinder maxi choklad:)
    Och du är gravid?
  • sataya

ja jag är i v. 27.. har dock haft sug efter surt och lakrits med men då har jag bara mått illa om jag ätit det.. men choklad går hur bra som helst..

Lilla
  • Anonym

Jag har aldrig varit mycket för choklad utan min favorit har alltid varit lakrits. När jag var gravid med sonen började jag äta massa choklad redan från start, det höll i ig även när jag ammade, fortfarande tycker jag att cholkad numer är godare än lakrits, undrar vad det beror på egentligen.

• Anonym (Skit)

Det är ju en skit choklad. Bara en massa skit socker i.

• Anonym (Marabou)

Anonym (Skit) skrev 2007-10-17 21:05:02 följande:

Det är ju en skit choklad. Bara en massa skit socker i.
    Och?? Vad har detta med tråden att göra?
    Jag VET att choklad inte är så hemskt nyttigt, det behöver jag inte upplysas om.
    Men man kan inte styra över sina sug. Däremot kan man styra över huruvida man köper det man är sugen på, men på den punkten är jag väl en svag människa
  • Anonym (Skit)

Det finns bra ljus choklad med. Men undvik Marabou.

Choklad är nyttigt om det är bra råvaror i den och det beror även opå vilken kakoböna det är gjort av.

• Anonym (Marabou)

Anonym (Skit) skrev 2007-10-17 21:09:31 följande:

Det finns bra ljus choklad med. Men undvik Marabou.Choklad är nyttigt om det är bra råvaror i den och det beror även opå vilken kakoböna det är gjort av.
    Ja men jag vill inte ha nån annan ljus choklad, jag vill ha Marabou!

(annars, när jag inte har detta konstiga sug, så brukar jag äta mörk choklad nån enstaka gång ibland. Ju högre kakaohalt desto bättre. Men nu är det enbart Marabou mjölkchoklad som duger...)
Svar på tråden Fler EXTREMT chokladsugna...?