Nanny-akuten nästa?
Åh jag har ingen ork kvar!
Separerade för 7 veckor sen och de 3 senaste veckorna har varit så jobbiga!
Har en son på 1,5 och en dotter på 4.
Dottern lyssnar inte för fem öre, jag säger till några gånger sen blir jag arg, och hon ledsen, sen går det 1 minut så är det samma sak igen...
Lillebror börjar bli trotsig, och barnen retas och busar upp varann och är på varann hela tiden.
De gånger jag försöker hitta på nåt med barnen, t.ex läsa bok eller måla med dem så blir det alltid tjafs om nånting.
Är så trött på att tjata på samma saker hela tiden, som påklädning, städning, inte kladda med maten, inte springa runt, inte hoppa i soffan, inte nypa lillebror, inte stänga av tv:n för storasyster...Ska man behöva vara med och säga till om allt? Det ger ju inget resultat ändå!
Är irriterad och har svårt att uppskatta det goa med barnen, det negativa tar överhanden nu.
Vad ska jag göra? Känns som det bara går utför och jag som alltid velat mitt barns bästa och ansträngt mig känner att jag inte har några krafter kvar. De bästa stunderna på dagen är när barna är på dagis och på kvällen när de somnat...
känner mig värdelös som mamma nu och är rädd att jag bara gör det hela värre genom att inte få ordning på barnen heller!
Ge mig era bästa nanny-tips!
Ska jag göra upp ett schema med strikta rutiner?
Idag lät jag barnen vara ute mer på em och det funkade väl sådär, så fort vi var inne igen var det samma sak...