Det spökar hos mig!!!
Vi bor i ett gammalt hus som vi hyr. Har bott här ungefär 1år nu.
Sedan två månader tillbaka har det hänt oförklarbara saker här hemma.
Det började med att en vän till mig sa att hon tycker det är obehagligt att vara här. hon hörde knackningar. Jag svarade henne att det är bara för att det är ett gammalt trähus då låter det så.
Det var inget mer med det men några veckor efter det så jobbade min man nattskift så det var bara jag och barnen hemma. Då hände det mest underligaste jag varit med om jag hörde bankning från någonstans så jag klev upp ur sängen för att leta efter ljudet. då ser jag att i hallen uppe i vindsluckan låter det precis som om någon fastnat och försöker ta sig ut och luckan rör sig.
Efter denna händelsen har det bara blivit värre jag har hört viskningar, känt att någon tar mig på axeln och även en röst som sa till mig att vi skulle hålla oss på nedervåningen, leksaker som förflyttar sig.
Min man har hört fotsteg i trappan men aldrig hört röster.
Jag berättade detta för en vän till mig och då sa hon att hon känner hyresgästerna som bodde här innan oss. jag bad henne o ringa dom för att se om de kände av något sådant då de bodde här. Dottern i familjen hade sagt att anledningen till att de flyttade var för att de spökade hennes familj hade sett skuggor o hört röster.
Inte nog med detta så berättade jag detta för en tjej som gick i min familjegrupp och hon säger till mig att hon har också hört att det spökar i detta huset och att de tillochmed har tagit hit sådana medier för att få ut dom men det har inte lyckats.
Så jag e verkligen verkligen skitskraj då jag sover oftast själv på nätterna eftersom min man arbetar. Min lilla dotter som e 4 månader sover oroligt på nätterna.
Nu har vi sagt upp lägenheten och köpt en lägenhet. vi flyttar i slutet på månaden och ska betala dubbla hyror ett tag men det är det värt. Vet bara inte hur jag ska överleva dessa sista veckorna.
Ska tilläga att jag aldrig har trott på andar och spöken innan.
Va tror ni har jag blivit knäpp?
Är det någon som har varit med om något liknande?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-18 01:02:58:
ska kanske tilläga att jag bor typ max 20-30 meter från kyrkogården det är bara en gata mellan.