• kelly o Luay

Det spökar hos mig!!!

Vi bor i ett gammalt hus som vi hyr. Har bott här ungefär 1år nu.
    Sedan två månader tillbaka har det hänt oförklarbara saker här hemma.

Det började med att en vän till mig sa att hon tycker det är obehagligt att vara här. hon hörde knackningar. Jag svarade henne att det är bara för att det är ett gammalt trähus då låter det så.

Det var inget mer med det men några veckor efter det så jobbade min man nattskift så det var bara jag och barnen hemma. Då hände det mest underligaste jag varit med om jag hörde bankning från någonstans så jag klev upp ur sängen för att leta efter ljudet. då ser jag att i hallen uppe i vindsluckan låter det precis som om någon fastnat och försöker ta sig ut och luckan rör sig.

Efter denna händelsen har det bara blivit värre jag har hört viskningar, känt att någon tar mig på axeln och även en röst som sa till mig att vi skulle hålla oss på nedervåningen, leksaker som förflyttar sig.

Min man har hört fotsteg i trappan men aldrig hört röster.

Jag berättade detta för en vän till mig och då sa hon att hon känner hyresgästerna som bodde här innan oss. jag bad henne o ringa dom för att se om de kände av något sådant då de bodde här. Dottern i familjen hade sagt att anledningen till att de flyttade var för att de spökade hennes familj hade sett skuggor o hört röster.

Inte nog med detta så berättade jag detta för en tjej som gick i min familjegrupp och hon säger till mig att hon har också hört att det spökar i detta huset och att de tillochmed har tagit hit sådana medier för att få ut dom men det har inte lyckats.

Så jag e verkligen verkligen skitskraj då jag sover oftast själv på nätterna eftersom min man arbetar. Min lilla dotter som e 4 månader sover oroligt på nätterna.

Nu har vi sagt upp lägenheten och köpt en lägenhet. vi flyttar i slutet på månaden och ska betala dubbla hyror ett tag men det är det värt. Vet bara inte hur jag ska överleva dessa sista veckorna.

Ska tilläga att jag aldrig har trott på andar och spöken innan.

Va tror ni har jag blivit knäpp?

Är det någon som har varit med om något liknande?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-18 01:02:58:
    ska kanske tilläga att jag bor typ max 20-30 meter från kyrkogården det är bara en gata mellan.
  • Svar på tråden Det spökar hos mig!!!
  • pajas01

men gud va jobbigt.. lider med dig..

• Headrush

Usch *ryser* skulle inte ha läst det såhär innan sovdax...

• hus busen

Min syster bodde i ett sånt hus för ca20år och efter att dom bodde där så va det en familj som har försökt att bo där men dom flyttade snabbt.

Ägarna har renoverat huset för massa pengar och bytt ut fönster mm som kunde orsaka ljuden men det har inte hjälpt.

Så nu står det fortfarande tomt (bortsätt från dom som vägrar flytta ut).

• Malin 1971

Nej du är inte alls knäpp!

Jag var liksom du också en tvivlare, men har på olika sätt fått helt bekräftat för mig att vi inte är ensamma. Det är jag helt övertygad om.
    Synd att ni flyttar. Att det händer saker i huset behöver inte alls betyda att de vill något ont. Ni kunde kanske fått hjälp av seriösa och duktiga medium. Det tråkiga är att det finns många kvacksalvare som inte är seriösa i den branchen.

Hoppas att ni får lugn och ro i er nya bostad. Förstår att det känns fruktansvärt att vara ensam i huset med den lille. Kan ni inte få bo hos någon annan tills ni ska flytta?

Har du sett "det okända" som går på TV4+? Om inte så kan jag verkligen tipsa dig om det. De sänder det nog inte just nu, men jag tror att de visar gamla repriser tidigt på helgmorgnarna.

Hoppas att det löser sig för er. Lycka till

• bebis i mars

Ingen rolig sits heller usch,min man jobbar bara nätter tycker att det är jobbigt o vara hemma me barnen .klockan 02,00 på discovery chanel visar dom ett sånt spök prgm...usch.men men vet inte vad jag ska skriva ,, men va skänt att ni flyttar snart ..

• kelly o Luay
    Malin 1971 skrev 2007-10-18 03:42:04 följande:
    Nej du är inte alls knäpp!Jag var liksom du också en tvivlare, men har på olika sätt fått helt bekräftat för mig att vi inte är ensamma. Det är jag helt övertygad om. Synd att ni flyttar. Att det händer saker i huset behöver inte alls betyda att de vill något ont. Ni kunde kanske fått hjälp av seriösa och duktiga medium. Det tråkiga är att det finns många kvacksalvare som inte är seriösa i den branchen. Hoppas att ni får lugn och ro i er nya bostad. Förstår att det känns fruktansvärt att vara ensam i huset med den lille. Kan ni inte få bo hos någon annan tills ni ska flytta?Har du sett "det okända" som går på TV4+? Om inte så kan jag verkligen tipsa dig om det. De sänder det nog inte just nu, men jag tror att de visar gamla repriser tidigt på helgmorgnarna.Hoppas att det löser sig för er. Lycka till
    Jo jag tycker också att det är synd att vi ska flytta. Men mitt psyke hade nog inte klarat av o bo här även om DOM försvann. Hade nog istället gått o inbillat mig saker.
    Dom har ju försökt med sådana medium i detta huset för ett par år sedan som jag hörde men de har inte lyckats få bort dom.
  • zsandora

Låter dumt, men prata med dem... fråga vad de vill. Eller öppna ett skydd runt dig, sk ljusbubbla. Funkar mot de onda å ni kan kanske sova gott.

Lycka till med erat nya boende hoppas ni kommer trivas bättre.

• Gemini1

Läskigt värre, men visa vem det är som bestämmer i huset. Ni ska inte behöva vara rädda i ert eget hem. Du har inte funderat på att dokumentera det som händer, skulle vara intressant att ta del av.

• Melike

jag har bott i en liknande situation när jag va yngre. Men vi lärde oss att leva där. Jag kommer ihåg första natten vi skulle bo där, jag min stora syster och min lille bror skulle dela rum eftersom det va en liten trea... och persiennen öppnades och stängdes av sig självt, och vi stod som paralyserade alla tre, så sprang jag ut och sa till mamma att det finns spöken här va 7 år :) eftersom min mamma är väldigt troende så satte hon upp massa tavlor i lägenheten med heliga skrifter :D och det gick bra tills vi blev lite äldre... skillnaden va att de som bodde i lägenheten tillsammans med oss ville nog inte oss nåt illa, jag kunde exempelvis bli väckt när jag höll på o bli sen till skolan genom att det flög nåt på mig i form av kudde exempelvis eller en boll... och vissa kvällar när jag blev extra rädd så pratade vi högt o sa att vi va rädda och att de skulle hålla sig borta, så kunde vi sova lugnt :D nu när jag tänker efter fan va sjukt ändå hahaha :D

• Västerås

Låter skitläskigt.
    Men om jag vore du så skulle jag försöka spela in rösterna.
    Kanske får du reda på vad dom vill.

• ElakaArne

Nej du har inte blivit knäpp
    Det är för många människor som upplever kontakter av andra sidan, för att alla skulle ljuga om det. Gillar också det okända på 4+ och den Engelska serien "most haunted", med ett fantastiskt medium som pratar med spökena, med hjälp av sin hjälpare från andevärlden

Ha det bra och lycka till

• Västerås
    ElakaArne skrev 2007-10-25 17:52:31 följande:
    Nej du har inte blivit knäppDet är för många människor som upplever kontakter av andra sidan, för att alla skulle ljuga om det. Gillar också det okända på 4+ och den Engelska serien "most haunted", med ett fantastiskt medium som pratar med spökena, med hjälp av sin hjälpare från andevärldenHa det bra och lycka till
    Menar du mediet som heter Derek Acorah?
  • socute

det låter otäckt att du har hört någon säga håll er på nedervåningen...! man kan undra varför!!?
    Du är juh inte knäpp eftersom flera av dom som bott tidigare + att det ryktas om att det spökar där oxå skulle vara knäpp isåfall!

• ros72

Fråga präster eller pastorer oavsett samfund som kan det med utdrivning. Samt seriösa medier.

• guldklimp

Ojojoj, jag hade aldrig mer satt min fot i det huset. Usch.. hade tvångsgästat någon vän eller tagit in på vandrarhem den sista tiden. kosta vad det kosta vill. Förmodligen hade jag även anlitat en flyttfirma! Och jag är inte tjejen med pengar. Hade tagit lån om jag inte haft råd.
    Fy bubblan.......
    Tycker du är duktig som har stått ut med allt det där..... jag sku ha stuckit redan vid knackningarna, men så e jag ju tokrädd för spöken, och skulle aldrig vilja ha min dotter på en sådan plats....... för att JAG är rädd.

Svar på tråden Det spökar hos mig!!!