• lalala

Någon mer i vecka 37-38 som inte känner någon som helst indikation att det närmar sig förlossning?

Hur ska jag kunna fatta att det faktiskt inte vore onormalt om förlossningen startade nu???

Här är mina "anti-symptom":

Min mage är liten... 31 cm i SF-mått
    Inga förvärkar... någonsin
    Inte mer sammandragningar än vanligt
    Inga flytningar
    Fixerad bebis som buffar som vanligt!
    Inte speciellt tröttare än vanligt

Någon annan som inte fattat att hon är höggravid?

• Svar på tråden Någon mer i vecka 37-38 som inte känner någon som helst indikation att det närmar sig förlossning?
  • Linda1976

Japp! Här e en till! BB-väskan är halvpackad, vilket gör mannen lite spattig! (-Tänk om Mini vill komma ut, och du inte har packat???). Visserligen är jag jättetrött, men inte mer än de senaste veckorna....
    jag bode dessutom vara mer förberedd än andra, då jag kom 4 v innan och mamma 2 v innan, och det sägs ju att grav.längd ligger i generna.....

• Linda1976

Är i v 38 imorgon, förresten!

• lalala

Jag kom också 4 veckor för tidigt... fattar inte varför jag är så långsam. MIn kille har börjat packa sin väska men jag har inte packat min... smart.

Iofs har jag tvättat upp lite bebiskläder så de finns färdiga i fall ungen kommer!

Annars, ingen slempropp - ingenting.... inga läckande bröst...

• Linda1976

Jo, läcker gör jag - så jag amma en hel BB-avdelning redan nu om det kniper. Det har jag gjort i 6-7 v redan, så jag tror inte att det är nåt tecken heller.... Nu har jag slutat jobba, så nu bara vääääntar jag. Mamma kommer i helgen för att hjälpa mig att bebispyssla lite!

• Tjohalia

Jag kan ju säga att jag känner likadant och är på bf+5 idag *suckar* det enda lilla tecknet för mej är att delar av slemproppen har gått, för två veckor sen!

• musli

heh... inte ett tecken här... läckt från brösten har jag gjort i ett par månader...
    inte en sammandragning, inte en förvärk, bebis som ligger rörlig fortfarande, bb-väskan halvpackad... nä, det blir nog ingen bebis...

*petar lite på magen*

• Tulis

Hej!

Samma här, halvpackad väska, tvättade bebiskläder, energisk, inga kännbara sammandragningar, ingen förvärk, ruckbar bebis.... Mår egentligen bara hur bra som helst och njuter av det vackra vädret och min semester! Jag är också född ett par veckor för tidigt...

Tulis v. 38

• Snyltan

Samma här jag känner ingenting, en del förvärkar som kommit mer nu de senaste två veckorna. Men de sitter ju inte i särskillt länge.
    Är i v 38 37+2. Ibland kan den röra sig där inne så man tror att den gör kullerbyttor men det är ju inte möjligt eftersom den är vänd neråt....
    Men bebben skulle jätte gärna få komma ut nu om en vecka el så för man har ju börjat bli trött på att vara gravid. Håller ni inte med?!

• annie80

hej! Jag känner heller ingenting. Har inte haft nån tendens till förvärkar alls. Är i v. 39 (38+4).
    Enda skillnaden som känns nu mer än innan är att bebisen trycker på bäcknet mer. Ingen slempropp än så länge...
    Barnet är heller inte fixerat, bara ruckbart... Känns som om jag kommer gå över tiden. Har bf 13/4..

• lalala

Jag har ännu inte riktigt tröttnat på att vara gravid. Det jag funderar på är hur otroligt förvånad jag skulle bli om förlossningen satte i gång... Det är fortfarande så att jag kan glömma bort magen och allt och gå och fundera på hur det skulle vara med en utlandsresa t ex...

HALLLÅÅÅÅÅ, JAG SKA JU HA BARN NÄR SOM HELST....

• annie80

Jo, tröttnat på att vara gravid har jag gjort. Är inget jag kan glömma av precis.
    Kan tycka det ska bli skönt när jag kan ta på mig strumpor och skor utan att stöna allt för mycket. Eller att vända sig i sängen obehindrat som innan. Att slippa ha det konstanta trycket mot underlivet.
    Men jag har haft en superbra graviditet så jag ska egentligen inte klaga... Har mått kanon nästan hela tiden och har haft minimala besvär. Ingen halsbränna, ingen ryggont, ingen foglossning mm. Kännt mig allmänt smidig fram till för ett par tre veckor sedan...

• luthien77

Jo, om förlossningen satte igång skulle jag nog få en rejäl chock. Har iofs slutat jobba nu men mår hur bra som helst. Cyklar runt i stan mellan fika och olika frivilligprojekt som jag pillar med nu när jag är ledig. Är sugen på en restresa till Barcelona för att hälsa på kompisen där... och funderade senast i helgen på att förnya träningskortet... Nånstans känns det inte som om det kan bli barn när som helst (v. 37+0)...

• sportbruden

Samma sak här.
    Är i v. 37 och är inte ett dugg höggravid.
    Vi handlade i barnvagn mm i helgen, så vi är i vilket fall ett steg närmare.
    Men jag fattar ändå inte...Jag är ju precis som vanligt. Det är ju inte ett dugg tungt att vara gravid. (Väldigt förvånad!) Jobbar som vanligt och ska göra så i två veckor till.
    Bebisen är inte fixerad, vad jag vet och sparkar och snurrar hej vilt...

Skulle bebisen komma nu skulle jag bli otroligt chockad! Men glad

• Gudagåva

Är i v. 42 Känner ingenting annorlunda. Jag mår bra, men börjar fundera på om "Liten" inte hittar ut! Jag hör att många av Er läcker från brösten. Jag har ingenting av det. Jag har haft häxmjölk sedan min första slutade amma (13 år sedan) men nu; ingenting! Är det inte konstigt. På MVC säger dom att allt verkar bra. Jag slutade jobba innan påsk. Berätta gärna om ALLT Ni känner eller/ misstänker är en indikation på en annalkande förlossning.

• J son

min andra pojk kom i v 38, hade inga förvarningar innan, hade ju haft sammandragmingar sedan vecka 30 så jag hade lite sammandragningar men helt plötsligt fick jg värkar o efter 2 timmar ca var plutten ute ! snabbt det ! jag hade inte ens packat för jag trodde ju inte han skulle komma redan i v 38, min förste son kom ju 6 dagarefter bf så jag var bomb säker på att bebisen skulle dröja på sig. men nehe min sambo fick packa snabbt o körde som en galning, skrek varje gång han bromsa,körde till vänster o höger o gasa uuh hade förbannat ont att jag ville slå ihjäl honom..och 40 min senare fick jag plutten i mina armar ;)

• Linda1976

Hej! Vad skönt att man inte är ensam iaf! Har nu tömt torkskåpet på bebiskläder och laddat en maskin med en massa bebislakan, och bara det gjorde mig alldeles trött och svag att jag var tvungen att gå och sätta mig framför FL ett tag.... Jag skulle vilja vara superenergisk men jag oooorkar nästan ingenting... suck...

• AnnieSthlm

Skönt att höra att det är fler! Jag går in i v 38 imorgon och känner inget mer än innan. Jobbar halvtid nu och tänkte göra det tom nästa vecka. Har tvättat en del av babykläderna men inte alla och har inte packat bb-väskan, fast det borde jag göra nu! Men det är liksom svårt att ta in att jag förmodligen är mamma om en dryg månad (då borde den lill* ha kommit ut!!). Jag känner tom av min foglossning mindre nu än innan! Men att vända sig i sängen på natten är jobbigt, och sen är jag ganska klumpig och orörlig i övrigt också nu, så egentligen får bebisen gärna titta ut redan nu!!

Svar på tråden Någon mer i vecka 37-38 som inte känner någon som helst indikation att det närmar sig förlossning?