• Anonym (Mensvärk!?)

Mensvärk efter mens????

Fick min mens i fredags....Och den tog slut i måndags....

Men jag har fortfarande som en jäkla mensvärk....
    Varför har man det????
    Nån som vet..eller kanske har haft det själv?

Hoppas nån kan ge lite svar...

• Svar på tråden Mensvärk efter mens????
  • Tigertofflan

Så har jag med i mellanåt, mensvärk ett par dagar efter mens.....

Troligtvis helt normalt

Leo 02 ~ Tim 04 ~ Sam 05
  • Anonym (Mensvärk!?)
    Tigertofflan skrev 2007-10-18 08:55:22 följande:
    Så har jag med i mellanåt, mensvärk ett par dagar efter mens.....Troligtvis helt normalt
    Jäkla jobbigt bara...
    Känns ju ganska mkt...

har inte haft så här förut så jag måste ju kolla..
  • humlan25

Kan jag oxå ha... typ då å då!
    Jobbigt eftersom man tror att det e på g igen!

*Älskar mina busfrön*
  • Anonym (Mensvärk!?)
    humlan25 skrev 2007-10-18 08:57:37 följande:
    Kan jag oxå ha... typ då å då!Jobbigt eftersom man tror att det e på g igen!
    Precis...
  • Anonym (cysta?)

Är det likadan värk som mensvärken, eller är den lite annorlunda?

Första gången jag fick mensvärk direkt efter mens så var den lite annorlunda - om mensvärken är lite "skärande" så var den här lite mer "nypande" - och då gick jag till gyn som konstaterade att jag hade en cysta.

Sedan mitt andra mf så har jag mensvärk precis hela tiden (känns precis som växtvärken jag hade fram till mf), fast det är mer för att jag är skengravid

• Anonym (Mensvärk!?)
    Anonym (cysta?) skrev 2007-10-18 09:04:32 följande:
    Är det likadan värk som mensvärken, eller är den lite annorlunda?Första gången jag fick mensvärk direkt efter mens så var den lite annorlunda - om mensvärken är lite "skärande" så var den här lite mer "nypande" - och då gick jag till gyn som konstaterade att jag hade en cysta.Sedan mitt andra mf så har jag mensvärk precis hela tiden (känns precis som växtvärken jag hade fram till mf), fast det är mer för att jag är skengravid
    Den e lite mer som molnade värk....
  • Anonym (cysta?)

Har du inte molande mensvärk?
    Jag har alltid liknat kraftig mensvärk med att få en kniv inkörd i magen och sakta sakta omvriden under en längre period.
    "Cystvärken" kändes mer som att någon greppade tag i livmoderväggen med en pincett och sakta vred lite fram och tillbaks...
  • humlan25

Du kanske ska boka tid hos gyn för å kolla...

*Älskar mina busfrön*
  • Anonym (Mensvärk!?)
    Anonym (cysta?) skrev 2007-10-18 09:09:11 följande:
    Har du inte molande mensvärk?Jag har alltid liknat kraftig mensvärk med att få en kniv inkörd i magen och sakta sakta omvriden under en längre period."Cystvärken" kändes mer som att någon greppade tag i livmoderväggen med en pincett och sakta vred lite fram och tillbaks...
    nä så har inte jag....tack och lov...det där lätt inte speciellt skönt....
  • Anonym (Mensvärk!?)
    Anonym (Mensvärk!?) skrev 2007-10-18 09:11:08 följande:
    lät* och inte lätt....
  • Anonym (cysta?)
    Anonym (Mensvärk!?) skrev 2007-10-18 09:11:08 följande:

Nope! Jag har sällan riktigt kraftig mensvärk numer tack och lov, men som tonåring var det tufft...

Om det är en cysta så är sannolikheten stor att den försvinner vid nästa mens. Tror du att du kan vara gravid trots mens?

• Anonym (Mensvärk!?)
    Anonym (cysta?) skrev 2007-10-18 09:15:02 följande:
    Nope! Jag har sällan riktigt kraftig mensvärk numer tack och lov, men som tonåring var det tufft... Om det är en cysta så är sannolikheten stor att den försvinner vid nästa mens. Tror du att du kan vara gravid trots mens?
    Nä vi bestämde oss förra ägglossningen att börja försöka få en liten till....jag fick min mens precis när jag skulle ha den...
    Testade dessutom minus nån dag innan...
    Så nej...

Men det gör ju inte så ont så det blir ett problem...men jag känner molnade värk till och från ... Och eftersom jag lägger märke till det så känns det ju av lite.

Känns som mensen ska komma när som fast jag nyss haft den....
  • humlan25
    Anonym (Mensvärk!?) skrev 2007-10-18 09:19:59 följande:
    Nä vi bestämde oss förra ägglossningen att börja försöka få en liten till....jag fick min mens precis när jag skulle ha den...Testade dessutom minus nån dag innan...Så nej...Men det gör ju inte så ont så det blir ett problem...men jag känner molnade värk till och från ... Och eftersom jag lägger märke till det så känns det ju av lite.Känns som mensen ska komma när som fast jag nyss haft den....
    har du blödit precis som vanligt då?
    *Älskar mina busfrön*
  • Anonym (Mensvärk!?)
    humlan25 skrev 2007-10-18 09:20:53 följande:
    har du blödit precis som vanligt då?

ja...

• humlan25

ok men du kanske ska testa iaf då... kan ju vara så att man får mens ändå!

*Älskar mina busfrön*
  • Anonym (cysta?)

Du kanske är skenis helt enkelt?
    Jag trodde inte man kunde bli det om man inte var besatt av tanken, men det var tydligen fel

• Anonym (Mensvärk!?)
    Anonym (cysta?) skrev 2007-10-18 09:24:29 följande:
    Du kanske är skenis helt enkelt?Jag trodde inte man kunde bli det om man inte var besatt av tanken, men det var tydligen fel
    haha.....nä blir jag gravid så blir jag...inget jag e besatt av att bli.. har ju 2 underbara barn...minsta 1 år.

Men skenis direkt efter mens...??? gäller att börja innan ägglossningen...hihi....
  • Anonym (cysta?)

Hehe...
    Vi har just nu ett uppehåll i verkstan efter en jobbig vår då jag hade ont av en vätskefylld äggledare och fick vänta 4 månader på operation, och sen blev jag gravid direkt och fick ett besvärligt mf, så vi använder kondom medan vi vilar upp oss.
    Trots det så har jag varit konstant skenis sedan kondomerna åkte fram
    Fast jag kanske är besatt utan att veta om det?

• Anonym (likadant)

men du hoppas inte på att du kan vara gravid även fast du fått mens då? för då kan man ju fortsätta vara skengravid efteråt också, eller jag vet inte, spekulerar lite bara.

men jag har faktiskt som mollvärk nu också, fick min mens i söndags och i tisdags va den över, och nu kommer det bara lite bruna flytnigar.... så jag vet inte om det är jag som inbillar mig mollvärken och illamåendet, eller om det faktiskt kanske kan vara något därinne... så jag ska testa.

Anonym (Mensvärk!?) skrev 2007-10-18 09:27:38 följande:

Men skenis direkt efter mens...??? gäller att börja innan ägglossningen...hihi....
  • Anonym (Mensvärk!?)
    Anonym (likadant) skrev 2007-10-18 09:31:47 följande:
    men du hoppas inte på att du kan vara gravid även fast du fått mens då? för då kan man ju fortsätta vara skengravid efteråt också, eller jag vet inte, spekulerar lite bara. men jag har faktiskt som mollvärk nu också, fick min mens i söndags och i tisdags va den över, och nu kommer det bara lite bruna flytnigar.... så jag vet inte om det är jag som inbillar mig mollvärken och illamåendet, eller om det faktiskt kanske kan vara något därinne... så jag ska testa.Anonym (Mensvärk!?) skrev 2007-10-18 09:27:38 följande:
    jag vet ju att jag inte e gravid så skenis e jag ju inte...vet inte va det bero på...
Svar på tråden Mensvärk efter mens????