Mensvärk efter mens????
Men jag har fortfarande som en jäkla mensvärk....
Varför har man det????
Nån som vet..eller kanske har haft det själv?
Hoppas nån kan ge lite svar...

Så har jag med i mellanåt, mensvärk ett par dagar efter mens.....
Troligtvis helt normalt
Kan jag oxå ha... typ då å då!
Jobbigt eftersom man tror att det e på g igen!
Är det likadan värk som mensvärken, eller är den lite annorlunda?
Första gången jag fick mensvärk direkt efter mens så var den lite annorlunda - om mensvärken är lite "skärande" så var den här lite mer "nypande" - och då gick jag till gyn som konstaterade att jag hade en cysta.
Sedan mitt andra mf så har jag mensvärk precis hela tiden (känns precis som växtvärken jag hade fram till mf), fast det är mer för att jag är skengravid
Du kanske ska boka tid hos gyn för å kolla...
Nope! Jag har sällan riktigt kraftig mensvärk numer tack och lov, men som tonåring var det tufft...
Om det är en cysta så är sannolikheten stor att den försvinner vid nästa mens. Tror du att du kan vara gravid trots mens?
ja...
ok men du kanske ska testa iaf då... kan ju vara så att man får mens ändå!
Du kanske är skenis helt enkelt?
Jag trodde inte man kunde bli det om man inte var besatt av tanken, men det var tydligen fel
Hehe...
Vi har just nu ett uppehåll i verkstan efter en jobbig vår då jag hade ont av en vätskefylld äggledare och fick vänta 4 månader på operation, och sen blev jag gravid direkt och fick ett besvärligt mf, så vi använder kondom medan vi vilar upp oss.
Trots det så har jag varit konstant skenis sedan kondomerna åkte fram
Fast jag kanske är besatt utan att veta om det?
men du hoppas inte på att du kan vara gravid även fast du fått mens då? för då kan man ju fortsätta vara skengravid efteråt också, eller jag vet inte, spekulerar lite bara.
men jag har faktiskt som mollvärk nu också, fick min mens i söndags och i tisdags va den över, och nu kommer det bara lite bruna flytnigar.... så jag vet inte om det är jag som inbillar mig mollvärken och illamåendet, eller om det faktiskt kanske kan vara något därinne... så jag ska testa.
Anonym (Mensvärk!?) skrev 2007-10-18 09:27:38 följande: