• monica75

Gula köksluckor ....hjälp mig nu!!!

Bor i hyreslägenhet och det är ljus gula köksluckor, gilllar inte dom men tänker inte kosta på att måla om dom själv.

Ska istället måla om i köket, vilka färger passar då till gula köksluckor?
    Köket är jättestort och vi har stort svart matbord.
    Passar det med äggskalsvitt alt. beiget och ev. en mörkare fondvägg vid matplatsen.

Förslag och ni som har gula luckor om det nu finns fler än vi vad har ni för färger till?

• Svar på tråden Gula köksluckor ....hjälp mig nu!!!
  • Myran 08

Åh du har lika fina köksluckor som mig. Vi hade mörkblått med en stor bord som innehöll STORA gula blommor. Vi satte en äggskalsvitt tapet och det blev jättebra. Vi har ett rätt litet kök så då passade det inte med en fondvägg. Vi kommer få en mörkt brunt (gammalt dags brunt) bord och det kommer bli jättebra.

• Malinmamman

Skulle nog kosta på att lacka om luckorna istället, gult kan aldirg bli snyggt enligt min mening, men smaken är som tur var som baken!Glad

Malin med världens bästa Ida
  • Myran 08

Opps, glömde att skriva detta med lika fina köksluckor som mig var lite med ironi i texten. Men vi fick det bättre med den färgen vi valde på tapeterna. Den dagen det är dags för lackas om så blir jag glad.

• Växjömamma1976

monica75
    måla du om köksluckorna till vita luckor istället och gör om inuti istället! Tapetsera invändigt som du kanske har sett på Äntligen Hemma på tv4!?? Det blir superfint och så byter du handtag till ett par snygga, coola så ska du se att köket blir piffigt på ett enkelt sätt!

Samuel, mammas underbara pojke - 060310
  • monica75

tack för tipsen, ska åka och kolla lite färger men det lytar åt äggskalsvitt och någon beige ton på fondväggen.

Att måla om luckorna är ju inte så lätt att göra själv och det kostar endel att lämna in dom. Så det är inget alternativ eftersom vi bor i hyreslägenhet och inte vill kosta på såmycket.

Svar på tråden Gula köksluckor ....hjälp mig nu!!!