• siggie

Hur hålla katten borta från barnvagn och spjälsäng??

Japp, självklart skulle katten pröva spjälsängen i samma sekund den blev monterad! Och vagnen har fått vara ifred i månader men NU ska den minsann intas den också! Antar att den känner av att bebben snart tittar ut och vill sätta sina lukter på bebbens saker.....Hur kan jag få katten att hålla sig borta utan att använda starka dofter eller sprayer som barnet inte bör vara nära? Finns det medel att köpa som man kan använda på material man sover i och är nära....????

• Svar på tråden Hur hålla katten borta från barnvagn och spjälsäng??
  • mammutten81

Du får nog ta den i nackskinnet några gånger.

• Zaria

Gissar att du inte fått bebisen än?

Min katt var otroligt nyfiken på både vagn och säng men när han efter förlossning hoppat upp i säbgen och hans stora skräck dvs bebisen låg där höll han sig därifrån, många katter tycker bebisarna är superläskiga när de kommer och håller sig så långt ifrån dem som det går.

• Jesslan

Vi har inte lyckats med nåt så här delar dom både säng och vagn

trodde inte på mirakel förrän jag fick mina
  • siggie

Det kan hända att katten inte vill vara i säng och vagn när lillan är där, men all annan tid då? Katten är ingen katt som lägger sig på barn så det är jag inte rädd för, det är de jäkla katthåren jag INTE vill ha i lillans säng och vagn......

• Thinariel

Våra katter var himla nyfikna på vagn och säng före bebban kom sedan höll dom sig där ifrån.

Du kanske kan skrämma iväg dom med vattenspruta? Funkar bra för våran katt som vill äta på krukväxter.

• BulanOchJag

Japp vatten. Katter brukar ju inte vara så förtjusta i det

• Lishon

Visst ska du försöka hålla katten ifrån sängen och vagnen men om katten råkar lägga sig där nån gång är det ingen fara. Jag tror att det är bra om bebisen får vänja sig sakta med lite katthår. Tror att det kan motverka allergi. Vi har också katt. Vagnen har han aldrig hoppat upp i men för att undvika att din katt gör det så täck över en filt eller lägg en massa grejer i så inte katten kan lägga sig där. Håll dörren till sovrummet där spjälsängen är stängt så kan inte katten gå in.

• mHalmstadsmamma

Myggnät över sängen kanske...och ett över vagnen.

Vår katt blir urkastad ur säng och vagn så fort han går dit så han bryr sig inte nu, men han ligger i korgen UNDER vagnen, där bryr jag mig inte så mycket för där ligger ju inte min bebis

• vemmie

Man kan även ha en aning ättika i vattnet, så kan det räcka med att man behöver spruta en gång

• Weird One

Jag lägger ett överkast i lillans säng så det inte blir massa katthår på lakarnet.
    Vagnen har vi inte inne så den är inget problem.

Svårt att få katten att inte lägga sig i sängen så vi gick runt problemet istället.
    Katten ligger aldrig i sängen när lillan är där.
    Han är lite rädd för henne och håller sig på sin kant

Ironi är min religion
Svar på tråden Hur hålla katten borta från barnvagn och spjälsäng??