• Anonym

30 års present till min man!

Hej alla.

Jag behöver er åsikt på en present. Ville vara anonym,därför puttar jag inte frågan här

Min man fyller 30 och det värsta han vet är vintern. Då jag är svag i mina muskler så är det alltid han som står för snöskottningen hemma. Kan tillägga att vi bor på landet i värsta snöhålet. Insnöade minst en gång om året.
    Nu funderar jag på att ge honom en snöslunga i 30 års present.
    Vad tror ni om detta? Är det tillräkligt personligt eller alldeles för tråkigt?

• Svar på tråden 30 års present till min man!
  • FH Mamma

Tycker han om att skotta snö?
    Ja? nej till snöslunga
    Nej? ja till snöslunga

• Anonym

Personligen så tycker jag att det skulle vara tråkigt att få en snöslunga i present även om tanken är god! Varför inte köpa något annat och köp sen en slunga som en gemensam present.

• Anonym

Han hatar verkligen att skotta snö, jämrar sig redan om att snart kommer den jäkla snön

Kan inte komma på något personligt att ge honom. Ge gärna tipsom ni har något förslag.

• Camilla D

Klart han kan få en snöslunga i present!
    Min man fick en videokamera i 30 års present. Inte heller så pesonligt.
    Men är man småbarnsförälder så har man ofta inte så jättebra ställt och då är det väl jättebra att kunna köpa sådant till varandra.
    Personliga saker kan han önska sig av släkten.

• Anonym (min oxå)

Har en sambo som också fyller 30. Är anonym då han kikar runt ibland vad jag skrivit här

Jag tycker en snöslunga känns lite opersonlig, kanske kan vara en bra investering av er båda men inte som present. Men det är ju bara vad jag tycker. Jag menar, jag dammsuger mycket och skulle gärna slippa dra fram den stora maskien varje gång men ALDRIG att jag skulle vilja ha en handdammsugare i födelsedagspresent. Det kan vi köpa ändå, skulle bli grymt besviken om det var något opersonligt i mitt pkt iaf

Jag tycker vidare att när man fyller 30 ska man få något riktigt personligt med mycket eftertanke bakom. Min man ska få ett äventyr, resa, hotell och så äventyret som blir att få köra rallybil. Han gillar bilar så varför inte få köra rallybil tillsammans med en erfaren förare.

• Anonym

personligen hade jag mer uppskattat något mer personligt eller en rolig händelse. hade inte blivit så glad av en dammsugare eller tvättmaskin...fastän vi behöver en..

• Tate

Då går jag mot strömmen och säger att jag tycker att en snöslunga är personlig! Det ligger ju en tanke bakom! Jag fyller trettio om några dagar och skulle t ex bli jätteglad om jag fick en avfuktare till tvättstugan eftersom jag blir galen på fuktproblemen och att tvätten aldrig torkar

• Anonym

Va roligt att så många har svarat

Kan ju som jag skrev inte komma på så många fler saker han vill ha och jag tror han skulle bli glad över detta. Ska ge honom ett presentkort där han själv får välja ut vilken han vill ha, så skulle han totalvägra att köpa en så får han väl ta pengarna ochköpa något annat

Fast som sagt, slipper han skotta så kommer han jubla

• Anonym

Jag tycker att det är en strålande ide. Är ungefär i samma situation som dig, med svaga muskler, och jag vet att min man skulle bli superglad över en sån present.

• FH Mamma

Om det är personlig eller inte handlar väl mer om det är något dom blir glada över eller inte?

Jag gillar böcker och tycker det är personligt. Men min kompis som inte gillar böcker tycker nog inte det är personligt.

• Tieo

Du känner ju din man bäst så du vet nog vad han blir gladast av att få Sen om det är en snöslunga, en resa, en bok, spa-behandling, rödvinskurs eller ett par tofflor spelar ju ingen roll

• Anonym

Min man fyller 30 i sommar och jag vet inte vad jag ska köpa åt honom. Däremot har jag tänkt att samla ihop släkten och ha ett stort kalas/fest åt honom. Det komemr ju kosta bara det. Bjuda på lite lite mat som typ smörgåstårta, lite sprit och sånt. Sen skulle han verkligen uppskatta levande musik så jag ska se om jag hittar ett litet band som kan spela. mer än så får han inte. Komme rha en bebis på 2 mån då så det får räcka mer än väl. Låter dte ok?

Tycker snöslunga blir en perfekt present åt din man TS. Aboslut! kör på det :)h

• Grabbo

Hm...

Det där känns lite som att ge en damsugare till sin tjej

Jag röster för en mer personlig present. Lämna över en liten gullig lapp med 10kryssrutor för vad han ska skulle kunna få göra med tomten. Max 2kryss får han bocka för. Det kan vara allt från nån lite gemensamm semestertripp, sexförslag, massage, bio, grilla korv i skogen osv som ni då gör tillsammans.

• Grabbo

Nu sa du iof inte att det var på julafton han fyllde år

• Anonym

Nej,fy vad trist!
    Ungefär som att få en kaffebryggare i present av darlingen när man fyller år!

Snöslunga tycker jag du kan köpa ändå! Det är ju ni båda som vill/behöver ha skottat! Och då du har ont och det alltid blir hans lott...så tycker jag du kan köpa en bara för att underlätta och göra honom glad!

Men i 30-årspresent...Nops! Då får det vara nåt mer personligt!

Men...det är MIN åsikt och du ska givetvis göra precis vad du käner är rätt!

Hoppas ni får en trevlig födelsedag iallafall!

Svar på tråden 30 års present till min man!