• UnderbaraGossar

Kyckling i ugn, recept?

Hej!

Någon som har ett gott recept på kyckling i ugnen? Det ska vara strimlade kycklingfiléer, lite grönsaker och bacon exempelvis och kanske någon matlagningsgrädde man häller över. Har ganska klart för mig vad jag är sugen på men jag vill ha ett gott recept =) Någon som vill hjälpa mig? Vi ska äta det ikväll!

• Svar på tråden Kyckling i ugn, recept?
  • Tjej 83

tyvärr ingen bacon men
    du kan ju strimla rå kyckling o lägga i en form.. koka upp 3dl eller 5dl beror på hur mycke kyckling o hur mycket sås nu vill ha,
    lägg i 2 vitlöks ostar,(creme bonjour eller vad de heter)
    i grädden så de smälter, töm de över kycklingen o ha i ungen på 175 grader i 1 timma, eller mer. tills den får lite färg.
    det är sååå gott..

• UnderbaraGossar

Det lät ju gott! Men man borde väl kunna ha i strimlad bacon och stekt svamp? Det tror jag hade passat bra. Men ett par dl matlagningsgrädde och créme bonjourostar?! Tack! Några fler tips?

• Tjej 83

ja de kan du säkert ja har itne testat men det är gott.
    annars bara linda bacon runt kyckling filé o ha i ungen..
    de är med gott.
    sparar tråden i favoriter o ser om du får mer recept..
    men på www.arla.se finns det goda. ja är själv där o kika ibland.
    gjorde en god med fläskfilé o äpplen o sås igår som ja hitta där.. bra sida hehe..

• UnderbaraGossar

Okej, ska kika där också =)

• UnderbaraGossar

Ingen annan som har något gott recept?

• Latte

Något som är himla gott är att skära kycklingen i mindre bitar eller strimlor, bryna på detta o lägg i en ugnsfast form. Strö över massor med strimlad purjolök och bitar av färsk tomat. Krydda grädde med salt, peppar och mycket dragon,(färsk el torkad)och häll över...skjuts in ugnen....jättegott!

• UnderbaraGossar

Lät också jättegott! Tack!!

Svar på tråden Kyckling i ugn, recept?