• Fröken N

Erfarenheter Varbergs förlossnng och BB

Bor i Göteborg och bm har rekommenderat att vi åker till Varberg när det är dax (på måndag är beräknade förlossning)
    Det är tydligen så att man bygger om på Östra och har därför mindre platser så det är direktiv att skicka så många som möjligt till Varberg...

Är nu nyfiken på era erfarenheter både de bra och de dåliga. Fick ni t.ex enkelrum? är inte förtjust i tanken att maken inte ska få stanna kvar och att jag tvingas dela rum med en okänd mamma....
    Var där på info i går och då var det hur lugnt som helst där och de gav ett bra intryck-

Så snälla ni skriv o berätta...
     FN

• Svar på tråden Erfarenheter Varbergs förlossnng och BB
  • mamsen3

MITT TREDJE BARN FÖDDE JAG I VARBERG OCH JAG TYCKER ATT DET VAR JÄTTE BRA DÄR. MINA TVÅ ANDRA BARN ÄR FÖDDA PÅ MÖLNDALS BB MEN JAG TYCKER ATT VARBERG VAR KLART BÄST. JAG HADE TUREN OCH BEHÖVDE INTE DELA RUM MED NÅGON JAG VAR KVAR DÄR I TRE NÄTTER. DET VAR RÄTT LUNGT DÄR DÅ SÅ DÄRFÖR VAR JAG ENSAM I ETT TVÅBÄDDS RUM... :)

• TLT

jag födde i varberg!
    dom är jätte bra! hade inte eget rum om jag inte har fel får man inte ha det om man inte är snittad....
    men man har rätt till en natt med pappa och DÅ får man eget rum!

• blede 70

tjingeling.jag har fött barn i varberg och trivdes väldigt bra på bb trots att jag delade rum med en annan mamma båda gångerna.tyckte att det var trevligt att ligga och småprata.

• Fröken N

Tack för info mammorna Flört
    Fler med erfarenheter?

• kickan gbg

födde min dotter där o tyckte det va kanon, pappan sov där med oss i 2 nätter sen åkte vi hem. Kanon att man kan få besök när man vill, genom att åka hiss ner o där finns massor av soffor man kan ta emot i, eftersom besökstiden bara är till kl 19 vill jag minnas. Men tänker klart föda där igen. Dessutom va det väldigt gulliga sköterskor, erbjöd sig att ta våran dotter så vi skulle å sova. (men jag va tveksam, sen hörde jag att hon skrek o då gick jag å hämtade henne, efter drygt 5 min )

Världens finaste Engla
  • Fröken N

Tyckte oxå personalen verkade kanon...o erfaren!!!

• MMmia

Hej!

Jag bor i Varberg & födde min dotter där. Jag visste inte att vi hade sån fördel som vi har med varbergs sjukhus. Man får stanna hur länga man vill, dom är väldigt noga med att berätta om ammning & allt dom kan hjälpa till med. Dom kollar verkligen att allt funkar mellan mamma & barn innan man känner sig redo att åka hem! Behöver du vila så ställer dom upp, där finns mysiga ammningsrum m.m. Om familjerummen är det en tvåsal som dom skjuter ihop 2 sängar till en & policyn är att varje par ska kunna ha 1 natt tillsammans som en familj. Om nu inte hela BB är fullt. Har man tur att det inte är så många på BB kan man få ha rummet i flera dagar. Den turen hade jag, men det var 9 år sedan! Men min väninna hade eget rum i flera dagar & hon kom ner från Norge för att föda här. Jag själv ska ha den 8 Mars - 08 & det känns jätte bra med Varbergs sjukhus, inget att oroa sig för här.
    Lycka till!

• Solskensglimt

Va? Bygger de om på Östra??
    Hur lång tid skall det ta, vet du det?
    Min BM har inte sagt nåt om det..
    //Lite orolig

• Fröken N

De bygger om Yes, 3 rum mindre + färre personal enligt min BM....konstigt att du inte fått info!
    Vet inte hur länge det ska pågå...

• Solskensglimt

Ok, bra att veta!
    Vi ska ändå till Varberg imorgon o kolla på innebandy så då kan man ju lika gärna passa på att åka förbi sjukhuset där så man vet vart det ligger om det skulle bli aktuellt..

• Fröken N

Gör det. Ring innan så kanske de kan ordna en visning åt er

• Solskensglimt

Pratade med Östra i morse.
    Enligt de har de inte någon ombyggnad längre, men de hade det tydligen i somras..

• Fröken N

Va bra, då kankse det inte är ngt problem. Konstigt att min BM fått så starka rekommendationer då... hmm ska prata med henne när ajg ska dit på ons (om jag hinner har bf i dag)

Sa de ngt om för lite personal?

• Babylove79

Frågade min barnmorska idag och hon sa att dom skulle börja med ombyggnaden av Östra först efter årsskiftet.

Svar på tråden Erfarenheter Varbergs förlossnng och BB