• Lequisha

Nån i Spanien eller Portugal? Behöver vällinghjälp!

Finns det välling där ni bor? Och vad heter det och vilket märke?
    Hittar bara massa gröter här men jag vill ju ha välling....

• Svar på tråden Nån i Spanien eller Portugal? Behöver vällinghjälp!
  • Mayen

Bor i Italien... men här finns ingen välling. Är nog samma i Portugal och Spanien. Välling är väldigt nordiskt.

• Karinski

I England finns det inte valling och jag tror faktiskt inte det finns i manga andra lander an just Sverige.

• campanilla

I Spanien finns det valling, men den ar valdigt annorlunda mot den i Sverige. Det ar en stor platburk i market Nestle eller Hero. Den blandas med vatten som vanlig valling, men ska aven drygas ut med typ grotpulver annars ar det bara blask. I Portugal har jag for mig att det var lika nar vi var dar... Jag har alltid laddat upp med valling fran Sverige och tagit med mig nar jag ska hem igen, for jag foredrar den svenska. Den vet jag att det inte ar nat socker i ...

• Lequisha

Ok, ja Spanien och Portugal brukar ha ungefär samma och Nestlé finns ju här.
    Men vi kollade Nestlés engelska sida och där fanns ingen välling, på den svenska däremot. Så jag blev rätt konfunderad. Men ok, kanske får beställa från Sverige eller nätet då. Ska kolla nestlé och Hero först dock.
    Tack

• Nina Kanin II

Man blandar först till mjölk/ersättning och sedan häller man i lite cereales/grötpulver. Det finns massor med märken. Vissa gar att köpa i matbutiken och andra finns pa apoteket. Jag tar oxa med mig bade välling och gröt fran Sverige alt. mamma skickar pa posten just för att det är socker i alla cereales i Spanien.
     Gar även att beställa pa nätet Sempers välling pa bla www.norther.com

♥ Gull-Ivar ♥
Svar på tråden Nån i Spanien eller Portugal? Behöver vällinghjälp!