• Lillevida

Spricker hålet från navelpiercingen på alla??

Har haft piercing i navlen. Har inte haft nåt i de på 2 år.. Tänker nu på hålet, när magen börjar bli större. Spricker hålet upp, o blir ett superfult ärr?

Kanske hade varit bättre jag hade haft nåt i hålet. Men de borde ju spricka ändå isåfall..

Usch, nån med erfarenheter kring detta? Bra, eller dåliga..

• Svar på tråden Spricker hålet från navelpiercingen på alla??
  • 79anil

Mitt hål sprack inte. Jag fick en liten, liten vit bristning mellan hålen men det är inget som syns. Däremot töjdes det ut och blev lite slappare så smyckena hänger mycket mer nu.

• flinx

Min hände inget med sist. Jag tog ut staven jag hade i v19-20 nånting och satte sen tillbaka den igen efteråt. Nu är jag i v15 och tar nog inte bort den förrän den börjar ta it kläder och liksom hamnar "utanpå".

• Valkyriah

Min sprack inte.

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • awesome

jag väntar nu mitt andra barn och har inte haft några problem med min navel. med mitt första barn hade jag i mitt smycke tills 4 dagar innan förlossningen och satte i det direkt efter. Anledningen till att jag var tvungen att ta ut den var att jag fastnade med smycket i skärbrädan . jag glömde bort att magen stack ut så mycket. Det blev rött och irriterat och jag valde att plocka ut den för att kunna smörja med olja och låta naveln vila.

Vissa får problem, andra inte. Jag tror personligen på hur mycket och fort magen växer plus om det har hunnit läka helt.

• Valkyriah
    awesome skrev 2007-10-18 13:06:29 följande:
     Jag tror personligen på hur mycket och fort magen växer plus om det har hunnit läka helt.
    Jag hade bara haft min i två månader och gick upp 33 kg som i princip allt satt på magen
    Hade nog en jävla tur haha
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • gamm morsan

Min sprack, fick ett jätte fult märke som aldrig går bort )=

• Lillevida

Blev de ett stort öppet sår då, eller hur ser de ut när de spricker? Blir de bara en bristning?

• Bollen82

Än har det inte hänt nåt med min navel. tog ut piercingen för ett år sedan.
    En kompis fick pytte pytte bristningar precis vid hålet.

• BabyJia

Jag tog ut min runt 6:e månaden å jag fick sedan två bristningar över hålet...ser ut som kaninöron

• Annis22

Jag fick höra av min barnmorska vid första barnet att man inte fick ha piercing i naveln när man var gravid. Ifall det skulle bli kejsarsnitt så skulle piercingen innebära en infektionsrisk.

Jag har inte läst eller sett detta någon annanstans, men jag lydde hennes råd och tog ut den. Hålet blev dock aldrig snyggt efteråt. Det har inte spruckit, men det är ju inte som ett öronhål som är mindre utan det blir ju rätt stort.

• charlen

Mitt sprack inte. Tog ut staven i v. 20 eller nåt och satte i den 2 veckor efter förlossningen. Hålet är ju slappare nu så smycket sitter inte lika fint. Är nog väldigt individuellt

• Nath

på mig sprack det inte. eller har inte gjort ännu i alla fall... är i v.38 (37+5).

• gumsemumsan

Min sprack inte och jag fick inga bristningar just vid piercinghålet heller, tror det var tur. Tog ut den när jag såg hur skinnet började spänna över smycket.. Denna graviditeten tog jag ut den direkt, fast av annan anledning.

Svar på tråden Spricker hålet från navelpiercingen på alla??