• annica83

Tvätta fönster... Tips?

Dags igen... då vi lever i en "dimma" här inne. Fönstrena måste putsas! Har bott här snart ett år utan att putsa dom en enda gång :-/

Men! Jädrans fönster att aldrig bli bra när jag putsar dom! Gör olika varje gång. Såpa/vatten diskmedel/vatten eller bara fönsterrengörning o torka av, har hört att man kan ha t-röd i vattnet så det inte fryser på utsidan, men det kanske inte spelar så stor roll nu.

Fönster tvättar experter!!! Hur gör ni???? Vad funkar bäst???

• Svar på tråden Tvätta fönster... Tips?
  • Makaroner

Fönsterputsmedel, gummiskrapa och ren trasa + en hel del övning

• Liten Svala

En skvätt spolarvätska och gamla trasor funkar jättebra.
    Lycka till.

• Catte

Tycker det funkar bra med att torka av med ihopknycklat tidningspapper.... prova det!!!

• Makaroner

ja just det, börja uppifrån och arbeta neråt.

• systernegativ

först torkar jag alla träytor så att de är helt rena (med såpa och varmt vatten).

sedan byter jag vatten.
    själva fönstren svabbar jag först av med svamp eller trasa och bara varmt vatten.
    sen, medan fönstret är fuktigt, sprayar jag på fönsterputsmedel (brukar använda blåvitts, tycker den är jättebra). sen tar jag fuktad lakansduk (kasserat gammalt lakan) och jämnar snabbt ut fönsterputsmedlet över fönstret. sedan tar jag en fönsterraka och arbetar mig uppifrån och ner, noga med att det inte blir några kanter. blir det kanter brukar jag använda en torr lakansduk att ta bort det med.

det brukar aldrig bli vare sig flammigt eller randigt för mig.

att tänka på är att byta vatten ofta, för inga fönster blir fina med solkigt vatten....

Svar på tråden Tvätta fönster... Tips?