• amathea

Allergispruta?

Tänkte kolla om någon här tar Kenacort-T mot allergier?
    Har jätteproblem med pollenallergi, och mina mediciner funkar verkligen inte. Tog den förra sommaren och det var verkligen underbart!
    Inga problem över huvudaget, och jag kunde tom klippa gräs... (brukar få hålla mig inne när någon klipper gräs)
    Försöker med pergotime få igång ägglossning, och utan medicin kan mina cykler vara upp emot 51 dagar!

Gyn tyckte inte att jag skulle ta sprutan om jag ska äta medicin för mina cykler....utan hon ville att jag skulle göra uppehåll i 2 cykler.
    Men hur kul känns det med cykler på 51 dagar?

Kenacort-T innehåller cortison....
    fick höra av en gyn på repromedicin på sahlgrenska att cortisonet i sej inte är farligt för fostret och graviditeten, utan sjukdomen man tar cortison för. Och allergin i sej är ju inte farlig.

Va har era läkare sagt?
    Något tips?

• Svar på tråden Allergispruta?
  • MayaPiraya

Det finns ju olika mediciner i "pillerform" som annars kanske hjälper? Om du inte redan provat alla vill säga? Jag hade problem o hade både testat Clairtyn samt nån annan som jag inte kommer ihåg vad den heter (typ dom två vanligaste).
    När detta inte hjälpte så fick jag prova Zyrlex o dom hjälpte faktiskt! Tillsammans med lomudal så är besvären inte helt borta, men så gott som!

• amathea

MayaPiraya.

Jag gått genom hela listan nästan
    Lomudal och tavegyl tar jag idag.
    Och det funkar inte.

Med sprutan kan jag va ute hela sommaren, klippa gräs, äta jordgubbar och kyssa maken även om han ätit äpplen.
    Vilket jag aldrig annars kan.

• MayaPiraya

det var värt ett försök iaf

Men vad jobbigt då! finns det inga sprutor utan kortison?

• amathea

MayaPiraya:

Inte va jag har hört om iaf.

Svar på tråden Allergispruta?