Långärmad body i augusti???
Hej!
En fråga, är det någon bra ide att köpa långärmade bodysar till ett barn som kommer i mitten av augusti??
För mig känns det nödvändigt, men är det för varmt??
Hej!
En fråga, är det någon bra ide att köpa långärmade bodysar till ett barn som kommer i mitten av augusti??
För mig känns det nödvändigt, men är det för varmt??
Man behöver ju inte köpa bara långärmade bodys, men det behöver man nog ha i alla fall....
Det blåser, det kanske inte alls är varmt, det är kallt på kvällar osv!!
Abbe föddes 21 augusti och vi använde BARA långärmade bodies till honom i början. Så våra kortärmade bodies som vi köpte i 50-56 ligger oanvända i en låda...
Det blir inte för varmt med långärmat för en nyfödd, de ska ju ha heltäckande kläder. Du behöver ju inte köpa jättetjocka varianter, det finns ju jättetunna i bomull.
Åhhh tack, jo jag har ju känt likadant att man ska skydda dem, inte för varmt men ändå heltäckande.
Saga är född 18 augusti, använde också bara långärmade bodies till henne, de kortärmade har endast används några gånger och det senare med tröja över.
Har funderat i liknande banor till en junibebis . Att bebisen kommer att behöva kortärmade bodysar i sommar utgår jag ifrån, frågan är bara i vilken storlek. Juni kan vara varm eller kallt.
Har nu bestämt mig för att köpa ett antal kortärmade och långärmade i strl 60 (La Redoute) samt några koftor/tröjor som man kan dra utanpå de kortärmade om det är lite kyligare ute. Har några kortärmade i strl 56 sedan tidigare.
Sen kan man ju komplettera om man ser att juni (augusti i ditt fall) blir väldigt varm.
Resonerar lite som Tess7709.
Ska ha barn i juni och har köpt lite blandat. Sommarkvällar kan bli lite kyliga och då vill man ha långärmat. Om det är varm är kortärmat bra.
Man får nog prova sig fram. Köpa lite av varje och sen komplettera. En liten kofta kan ju funka över en kortärmad body också.
/Plupp
Jag ska ha i juli och har även köpt både med långa och korta ärmar. Det svenska vädret är ju inte särskilt pålitligt, inte ens i juli, så man vet ju faktiskt inte. Ibland önskar man att man hade en kristallkula.
Långärmat men tunt!! När min store kille var 4-6 månader sommaren 03 kunde jag inte ha något annat eftersom kläderna även skyddar mot solen (både i vagnen och när man tar upp för att amma osv.)
Tror knappt jag kommer att köpa något kortärmat. Kanske ett linne isåfall så att man kan ha en tunn kofta/tröja över.
Vi kommer bara att köpa långärmat.. (bf juni) tänker som jontefjonte, att kläderna även ska skydda mot solen, då.. Det blir vita, tunna, långärmade bodys för våran lillskrutt. Och en plats i skuggan under mammas paraply..
Och jag tänker att en bebis så gott som alltid ska vara i skugga, antingen i vagnen eller under parasoll mm. Speciellt i vagnen kan det ju vara skönt med tunna, kortärmade plagg eftersom det lätt blir lite kvavt i en vagn. Vagnen med bebis i tänkte jag inte heller ha stående i solljus, utan mestadels i skugga (utom på promenader, förstås).
Min slutsats: jag tror att jag (bebisen ) kommer att behöva både långärmat och kortärmat.