• Anonym (frustrerad)

Super sig så full att han ramlar av cyckeln!

Gång på gång blir min dotter sviken av sin pappa...
    Vi var tillsammans i 7 år, han har alkoholproblem och är nog en sån där periodare.
    han misshandlade mig under vår tid tillsammans men jag lämnade honom när vår dotter var 1 år.
    Jag har många gånger tagit kontakt med familjerätten då han lovat att inte dricka när han har henne. Vi kom överens på familjerätten att jag ska få ringa dit och kolla om han druckit eller ej.
    Så många insidenter har hänt under årens lopp...
    En gång fick jag hämta henne mitt i natten, då hade han druckit och blivit osams med sin tjej och skulle sticka där ifrån.
    Nu har det varit lugnt i ungefär 1 år, jag började lita på honom igen! Sen kommer dottern hem och det första hon säger är:
    pappa har druckit öl och han var så full att han ramlad av cyckeln, sen hade dom kommit in och då hade han börjat härja och skrika på sin sambo.
    Jag ringde genast upp honom och frågade om öldrickandet!
    han blånekade och sa att hon fattat fel, ha´n hade bara druckit dricka. Han sa att vår dotter ljög!
    Jag blev jätte arg. HOn förklarade att det var gröna burkar som det stog något på och att druckit många och cycklat omkull!
    Inte nog med att han dricker sig full, han beskyller henne för att ljuga också!
    Jag är så trött på detta, vad ska jag göra???

• Svar på tråden Super sig så full att han ramlar av cyckeln!
  • tingelingelingan

om du är orolig för din dotter tycker jag inte du ska gå med på att skicka dit henne.(i alla fall inte övernattningar)
    jag har själv haft samma problem.
    har levt ihop med en alkolist i 5 år.
    när vi separerade hade han slutat dricka, men oron fanns ändå.
    vet att han dricker ibland nu oxå, men nu har han en tjej som jag litar på, som är ordningsam och tar hand om vår pojk.
    och hittills har det inte hänt nått "konstigt" när min son är där. den dagen det gör det är mitt ex medveten om att det kommer bli svårt för honom att träffa sonen.
    vänd dig till familjerätten där du bor och berätta hur du känner.
    det är alltid bra att de vet om det blir nått mer

• Anonym (frustrerad)

jaa får kontakta familjerätten på Måndag...
    Mitt ex har också en flickvän, dom har en liten son tillsammans också, men hon är så svartsjuk på mig att det är en anledning att hata mig så mycket att hon är väldigt kall mot min dotter...

• Anonym (förstår)

Jag tycker inte du ska lämna din dotter där om du misstänker att han inte kan ta hand om henne och är onykter. Har du kontakt med familjerätten kan de hjälpa dig. Det kan bli så att han inte får träffa henne annat än tillsammans med någon från soc eller någon annan du litar på. Din dotter ska inte behöva bo över där om han dricker.
    Jag är själv nyligen separerad från en alkolist och våra barn bor inte över där. Han får ha dem ibland på lördag el söndag på dan och jag skjutsar dit dem så jag vet att han är nykter. Kanske det är enklare då han accepterar detta. Kanske ditt ex inte gör det, jag vet inte?

Jag förstår verkligen hur du känner det. Hoppas du får stöd på familjerätten till veckan.

Lycka till

Svar på tråden Super sig så full att han ramlar av cyckeln!