• Chiculata

hur hänger man upp panelgardin?

går det att trä på en vanlig gardinstång eller måste man köpa ett sånt där fäste till?
    och blir det lika fint om man har en ist för dubbla gardiner??
    kanske låter som dumma frågor men jag har aldrig tidigare haft såna gardiner, har alltid kört på vanligaRäcka ut tungan

the most important history is the history we're making today
  • Svar på tråden hur hänger man upp panelgardin?
  • Jossebell

det går att göra lika fint med en som att ha dubbla. Välj då lite bredare längder om det är ett fullstort fönster.

Det går utmärkt att trä direkt på gardinstången.

• flixflax

jag har enkla panellängder på vanlig gardinstång i mitt "bibliotek" ligger foto i gallerit. Det beror ju på hur brett fönstret är med om det bli bra.

• Chiculata
    Jossebell skrev 2007-10-18 16:34:01 följande:
    det går att göra lika fint med en som att ha dubbla. Välj då lite bredare längder om det är ett fullstort fönster.Det går utmärkt att trä direkt på gardinstången.
    vårat köksfönster är väldigt smalt så jag får ta och välja smalare panelgardiner i såna fall.
  • BabyEm

ska du bara ha en så blir det mycket snyggare att trä den direkt på stången

• Chiculata
    flixflax skrev 2007-10-18 16:35:30 följande:
    jag har enkla panellängder på vanlig gardinstång i mitt "bibliotek" ligger foto i gallerit. Det beror ju på hur brett fönstret är med om det bli bra.
    snyggt
  • cityviola

Du kan välja att ha två st på en sida.
    En tvåspårsskena överlister med kardborreband, tunga underlister.
    Dra gärna ut skenan lite på ena sidan om du har ett smalt fönster.

• Chiculata
    cityviola skrev 2007-10-18 16:41:09 följande:
    Du kan välja att ha två st på en sida.En tvåspårsskena överlister med kardborreband, tunga underlister.Dra gärna ut skenan lite på ena sidan om du har ett smalt fönster.
    ? förstår ingentingFundersam
  • BabyEm
    Chiculata skrev 2007-10-18 16:43:50 följande:
    ? förstår ingenting
    inte jag heller
  • cityviola

Man kan ju sätta två stycken paneler på ena sidan och så ingen på andra.
    Det ger ett luftigare intryck om man har ett litet fönster.Man kan också "förlänga" fönstret genom att ha en lite längre skena på den sidan man har panelerna.
    Det andra handlade om uppsättning metoden med spårskena istället för en vanlig gardinskena.
    Alltså de två ligger omlott varann!

• Chiculata
    cityviola skrev 2007-10-18 16:56:51 följande:
    Man kan ju sätta två stycken paneler på ena sidan och så ingen på andra.Det ger ett luftigare intryck om man har ett litet fönster.Man kan också "förlänga" fönstret genom att ha en lite längre skena på den sidan man har panelerna.Det andra handlade om uppsättning metoden med spårskena istället för en vanlig gardinskena.Alltså de två ligger omlott varann!
    nja det låter inte så snyggt i mina öron, tycker det är finare att ha 2 på vardera sidan:)
  • cityviola

Dert går så klart bra jag tänkte att du hade så litet fönster.

• Chiculata
    cityviola skrev 2007-10-18 17:02:20 följande:
    Dert går så klart bra jag tänkte att du hade så litet fönster.
    har sett nu att det finns några paneler med bara 33cm bredd, det kanske fungerar. hoppas jag iaf:)
  • BlueEyedAngel

Jag tycker att du ska pröva att sätta upp en på var sida och sen om det känns kalt komplettera med 2 bakom det är väldigt svårt att se innan om man aldrig haft det förr!! Om du har en stång är det ju bara att köpa 4 panelhängen och hänga på samma stång..

• Chiculata
    BlueEyedAngel skrev 2007-10-18 20:42:48 följande:
    Jag tycker att du ska pröva att sätta upp en på var sida och sen om det känns kalt komplettera med 2 bakom det är väldigt svårt att se innan om man aldrig haft det förr!! Om du har en stång är det ju bara att köpa 4 panelhängen och hänga på samma stång..
    den gardinen som blir bakom måste den vara i samma längd eller ska den helst vara bredare?
  • BlueEyedAngel

Dom kan va lika breda och du kan hänga dom lite omlott!!

Svar på tråden hur hänger man upp panelgardin?