• Mimza

Förlovnings/vigselring i silver?

Kan man ha det? Ser ju NÄSTAN ut som vitt guld(genom ett otränat öga) Om jag gifter mig igen, så funderar jag på en bred förlovningsring i silver och kanske en vigselring i guld, eller oxå den i silver...Vad tycker ni? Är det tacky?

• Svar på tråden Förlovnings/vigselring i silver?
  • PetraD

jag har visserligen en i vitt guld. men tycker det ser ut likadant som silver
    innan jag riktigt hade koll på att det fanns vitt guld så funderade jag på silver

så ja; jag tycker man kan ha det. tycker det låter fint

• drummelfjollan

JA det tycker jag....vår förlovningsring är i rostfritt stål....jättefin och gifter vi oss blir det vitt guld eller silver..

• Nim

Tycker ine det ar tacky, ville sjalv ha silver for jag tycker det ar vackert! Tycker inte vitguld ar samma, det blir sa svart. Men silver ar en sadan mjuk metall att det ar 'latt att den inte haller' om man skall ha den varje dag, resten av livet sa vi fick radet att inte ha silver. Platinum ar ett alternativ, fast dyrare forstas. Jag har forlovningsring i gul och vigselring i gul och rostfritt stal, supersnygt!

• Fluffguf

Jag skulle inte välja silver eftersom det slits väldigt fort. Jag känner en tjej som har haft sin förlovningsring i silver i två år, och den ser helt fruktansvärd ut.

Rösta på mig i expedition effell! www.familjeliv.se/Forum-11-259/m25791211.html
  • annelotion

Ja jag funderade på titan.men,men...gjort är gjort!Får se hur längde denna håller.vi har inte ens haft den ett år än......

• Mimza

Titan, och rostfritt stål, det har jag inte tänkt på...Fördelar/nackdelar m dessa?

• getingmidja

Vi har förlovningsringar i silver och järn.

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • Hejpådig

vi har förlovningsringar i titan...är väldigt nöjd faktiskt!

vittguld måste man lämna in med jämna mellanrum för "omlackering", därför valde vi titan.

• Redgreen

Klart man kan! Silver är finast, jag gillar inte guld.

• Waomi

Absolut! Har förlovningsring i silver och det enda som kan konkurrera ut en vigselring i silver är en tatuerad "ring"..

Är inte så förtjust i smycken överhuvudtaget, men silver funkar för mig, titan är oxå ett bra alternativ.

Så tacky? NEJ!

• ladysoul77

Silver blir lite för repigt enligt min mening. Men snyggt är det! Vi har titan. starkaste materialet i världen, en bra symbol (-:

• Lova03

båda mina ringar är i silver,breda.
    Vigselringen har en liten diamant i sig,men silver är fint,jag passar inte i guld och när vi gifte oss hade vi faktiskt inte råd med vitguld.
    Ser precis likadan ut som en i vitguld och vi har haft våra i ca två år(vigselringen ett år) och de är jätteina ännu.
    Om 4 år ska vi gifta om oss och då ska jag ha lika dana ringar fast i vitt guld.
    Om de här inte är fina än då såklart då behåller jag dem!
    Ska leta upp sidan jag beställde ifrån här på internet,skitbra är han som gör dem och han är billig som attan!Man får ringarna inom en vecka.

Svar på tråden Förlovnings/vigselring i silver?