• michells mamma

Namnet MILTON... vad tänker ni på då?

Jag är gravid i vecka 15 och vi har bestämt att om det blir en pojke, så ska han heta Milton i förnamn. När jag träffade min kusin i helgen, så trodde han att jag skämtade. Jag frågade varför, då sa han: det är ju sveriges största porrkung som heter så... Jag hade aldrig hört talats om denna "porrkung", då jag inte är inne i de kretsarna *blink* men ändå...

Vad tänker ni på när ni hör namnet MILTON? Är det många som förknippar det med "porrkungen"?

Tacksam för svar...

• Svar på tråden Namnet MILTON... vad tänker ni på då?
  • Puff Mummy

Nej, däremot associerar jag till hästar

• Bebis

Nä en häst e det ju kanske inte myckt bättre det....

• Ellibelli

*ler* Nää ingen porrkung poppar upp i mina tankar, snarare 1500-tals poeten. Och "drömhästen"...

• mallemalou

Håller med puff mummy jag tänker på en vit häst... Men namnet är fint!

• Avelyn

Tänker på Lisa Ekdahl då Heter inte hennes son Milton med ?

• Anne Yone

Min kusin! Han heter Milthon... =)

Tycker det är ett jättefint namn. De som reagerade när min moster valde det namnet till sin pojke förknippade namnet med en häst.

• lalala

Hrrmm, jag tänker porrkung... men det kanske säger mer om mig.... sen tänker jag på att Lisa Ekdals son heter det (tror jag).

Helt OK namn tycker jag förövrigt, skit i porrkungen - ta tillbaka namnet!

• Zazla

Sagohästen! Hoppgurun, haha. Men det är ett fint namn

• systernegativ

jag tänker på:
    1) porr"kungen"
    2) hästar
    3) en polare som har det som internetnick
    4) författaren John Milton som skrev Paradise Lost

jag är inte vidare förtjust i namnet, men det beror nog mest på mina associationer till det... det är ju ett vackert namn som kommer mer och mer. om några år kommer det vara så många små pojkar som heter det att det säkert är det enda man associerar det till.

• Klatermaja

Assossierar inte till någon porrkung, däremot en historiskt viktig ekonom vid namn Milton Friedman.

Tycker namnet är fint!

Svar på tråden Namnet MILTON... vad tänker ni på då?